Födelsedag

Så var den över! Vaknade imorse vid 13-tiden, fick en Little Miss Trouble-tshirt, pennor och en film ("Jeux d'enfants") av Laure. Gick till Le Marais och The Lizard Lounge med Lisa och åt födelsedagsbrunch till klockan fyra. Började jobba kl 17, såg en antiabortmanifestation på vägen. Lugnt i början på jobbet men sedan kom det en storm av gäster så vi sprang som galningar i ett par timmar. Fick choklad av Annie och en ros av Geoffrey (som han hittat..) Stängde vid 01, gick till Le Bastille med Caroline och Lisa och åt lax-sandwich. Kom just hem och ska strax sova.

Igår morse var jag ambitiös värre (har varit det på sista tiden vad det gäller städning också) och gjorde bautafrukost åt Laure med yoghurt, mjölk & flingor, frukt, två sorters juicer, bröd, croissanter, sockerkaka, kex, skorpor, rostat bröd, nutella och pannkakor. Resten av dagen spenderades framför datorn med filmen Gilbert Grape och därefter sov jag några timmar innan det var dags för att gå till jobbet. Hyfsat lugnt med gäster för en lördagkväll. 

Fredag var det meningen att jag skulle stanna hemma, softa, äta godis, se O.C.-avsnitt (har precis upptäckt serien med hjälp av Lisas dvd-boxar) och sova tidigt, men sedan sa Laure att hennes syster Elise och dennes sambo Tibo hade apéro (= halvoplanerad fest) hemma hos dem så jag gick dit en stund för att prata med lite folk jag inte sett på ett tag samt lämna över svensk älgkorv + svensk brandvarnare (INGEN använder brandvarnare i Frankrike, det är för företag. När jag tog hem en till mig och Laure efter jul frågade hon vad det var...) till Tibo. Runt 01 gick jag förbi La Plage där ingen jag kände var, men packat med folk var det i alla fall. Gick över till Quentin och sov där.

Schemat för nästa vecka blev klart tidigare än vanligt så jag hann inte fråga om ledigt på fredag så att jag kan ha min födelsedagsfest. Så det får bli näst-nästa helg istället.

Nu ska jag titta igenom alla fina födelsedagsmejl och sedan blir det sova! Är ledig imorgon (och på torsdag, resten av veckan jobbar jag stängning) så jag ska gå förbi HSBC och öppna ett konto där, är less på LCL som bara krånglar. Sedan blir det tvätta och så kanske städa om jag orkar. Ska träffa Lisa på Le Bastille för gratis internet och hängande innan hon börjar jobba. Gonatt!



Dagens låt: Jimmy -Moriarty

Kommentarer
Postat av: J.

Eh tu veux pas nous le faire en français ton blog???

2009-01-26 @ 11:51:55
Postat av: sarah

Men älskling, har jag missat din födelsedag?! FÖRLÅT!

GRATTISSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!

PUUUUUSSSSSSSSS

2009-01-31 @ 15:39:57
URL: http://ohvilketliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0