Ångest

Japp, nu har den infunnit sig på riktigt! Har inte gått igenom alla texter än, men jag somnar snart. Laure har hjälpt mig litegrann men det är ju inte hennes jobb att förbereda mig inför min tenta, och dessutom har hon lagt sig nu och vi har inte hunnit gå igenom alla texter. Åker till Véronica tidigt imorgon för att plugga mer, men ikväll blir det inte fler texter. Jag är utslut! Lisa har ångest på sin sida av Paris och hon har berättat för mig via sms vad hon gör istället för att plugga.. Sist var det att lära sig La Marseillaise (den franska nationalsången).
Kvällen innan grammatiktentan pratade vi om vad vi brukar göra istället för att plugga, när vi vill skjuta upp det.. Lisa shoppar, jag städar och Hilda pluggar saker hon inte behöver plugga på.
Fan också, hoppas det går bra imorgon. Borde plugga mer men mina ögonlock bara faller igen. Nu måste jag sova. Ångest. Snälla Gud, gör så att jag får Dom Juan eller Les Misérables (vi lottar bland åtta texter, och sen ska man prata om den texten man får på lotten). Du côté de chez Swann går också bra, och kanske kanske kanske Huis Clos om det inte är för svåra frågor. Jag vill inte ha L'étranger, Lettres persanes, Eugénie Grandet eller L'invitation au voyage (helvete särskilt inte den sistnämnda). Ångest ångest ångest.

Har varken tvättat eller kollat schemat på Indiana. Får göra båda två imorgon. Lisa ringde Indiana och skulle fråga om schemat men det var Flavie (dottern till Storpungen som gör lönerna. Hon är lat, ser ut som en orm och är elak) som svarade så hon gav henne bara tiden för första dagen vi jobbar den här veckan. Jag börjar imorgon kl 17. Så var man tillbaka i hamsterhjulet...

ÅNGEST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0