Otur

Det verkar som att ett litet otursmoln har tagit plats ovanför mitt huvud. Jag har verkligen haft otur med ganska mycket den senaste tiden. Drickssvacka på jobbet, sjuk, tappar bort min nya favorittshirt, och dessutom ska jag inte alls gå till 15:00 i skolan utan till 16:30, så det blir precis som förra året förutom att jag måste börja tidigare på morgonen. Så jag måste jobba lika sent in på natten ändå! Kan ju inte ta 16:00-00:00-skiften nu. 

Kursen som jag skrev in mig på öppnades sist av alla, så min klass fick tiderna som "blev över" verkar det som. Börjar som sagt 09 på morgonen, har grammatik till kl 11. Har sedan lunch i två timmar. Så otroligt onödigt! I vanliga fall lägger de fonetiklektionen på en av de timmarna så man har en timmas lunch. Tyvärr finns det inga lediga salar då så vi har istället fonetiken efter den andra grammatiklektionen, som är lagd efter lunch. Så efter två timmars lunch har jag grammatik till kl 15, och därefter måste hela klassen gå till Raspail, där jag var förra året, för att ha fonetik till 16:30. Ovärt, ovärt, ovärt!

Blir mer och mer förbannad över t-shirten också. Hade letat efter en sån svinlänge och sen när jag får tag i den så tappas den bort. Jag är nästan helt säker på att vinden har tagit tag i den när jag hängde ut den på balkongräcket, för jag kommer inte ihåg att jag tagit in den. Sedan har den landat nere på innergården och någon som städar där har väl kastat bort den. Kul. Liv. 

I torsdags kväll var det dock roligt, Sarah ringde och sa att hon var på dåligt humör och ville äta ute. Jag kände direkt samma sak så vi bestämde oss för att träffas utanför LCL-banken kl 20. Vi märkte båda efter ett tag att vi inte menat samma LCL-bank, så vi gick halva vägen var och möttes utanför Indiana Café. Gick sedan mot Charonne och in på en mysbistro som ligger på Avenue Ledru Rollin (ganska nära där jag bor). Den heter Le Bistro Du Peintre och bjuder mest på fransk klassiskt cuisine. Vi beställde in varsitt champagneglas och sedan blev det Onglet de Boeuf med potatisgratäng, två karaffer rödvin och så delade vi på en himmelsk cheesecake till efterrätt. Servitören vi hade var sjukt otrevlig men han hade en väldigt söt kollega.. Mot 01-tiden gick vi därifrån, mätta och belåtna. Sarah tog en taxi och jag gick förbi på La Plage där Laure och gänget hängde. Någon kompis till dem skulle spela där så de hade varit där hela kvällen. Vi gick hem i natten, sjungandes på 

Row row row your boat
Gently down the stream
If you see a crocodile
Don't forget to scream
AHHH!!

Undrar om grannskapet uppskattade vårt galande... Var sen både första dagen (torsdag) och igår fredag till skolan. Missade bussen igår och i torsdags när jag bytte och hade mig med RER så stannade den flera gånger. Hur jag än gör måste jag gå jävligt långt för att ta mig till skolan. 

Aja, nu ska jag typ göra nåt annat. Ska försöka bryta mig in till innergården för att speja efter min t-shirt. Sen måste jag bada och sedan börjar jag jobba klockan arton. Elin kommer eventuellt hit på söndag för att hänga och min mamma ska komma den 22 oktober! Det blir jättekul.

PUSS


Dagens låt: Acceptable in the 80's -Calvin Harris

Kommentarer
Postat av: pejlin

men icke eventuellt ffs!

2008-10-11 @ 16:59:52
Postat av: Lillasyster

aw, gullig, row row your boat.. (8)

Du måste göra vänkommentar på apa :(

sen har jag skaffat blogg, www.pigsinspace.blogg.se

2008-10-13 @ 18:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0