Måndag

Ny vecka! På fredag morgon åker jag till London. Wohohohohooo!! Har lyckats spara ihop 330€ bara i dricks, så det blir trevligt att få spendera dem. Ann Summers, La Senza, Warehouse, Topshop, Agent Provocateur, Schuh, WHSmith, Next, Primark...

 

Mamma har varit här som ni som har Facebook kan se. Har lagt upp lite bilder där. Vi åt på restaurang, pratade, turistade och hängde. Min mamma är bäst i hela världen! 

 

I fredags var det Halloweenfirande på Indiana Café med djävlar, pirater, vampyrer och annat läskigt. Pyntat och fint var det när vi kom, spindelväv och svarta/orangea ballonger! Roade mig med att lägga plastspindlar på gästers notor och i deras mat. Lyckades skrämma ungefär 90% av gästerna, blev underbart nöjd med mig själv när jag hörde små rädda skrik från borden. Jag var allt en bra pirat jag! Arrrh! Amina sa att piratutstyrseln passade min personlighet... Jag bestämde mig för att det var en komplimang.

 

Det är fler som vill byta fonetiklärare i klassen, en kinesiska har frågat men ska nu istället behöva göra ett test och få underskrift av läraren, vilket hon vägrar! "Jag är ingen gammal salladstallrik man kastar bort!" eller vad det var hon sa. Jojomän nu är de förberedda när en redan har bytt! Taskigt. Tanten är sjük.

 

Ska växla mina euro till pund innan jag åker såklart, och har pratat med David som är engelsman och går i min klass, och jag ska få växla med honom. Till min fördel, dessutom! Sweet. Är jättenervös att jag ska missa tåget på fredag. Alla som känner sig manade får gärna ringa och väcka mig kl 06:45! 0033677633447.

 

Och förresten, NU JÄVLAR! Ska prata med Fernand imorgon eller på onsdag. Det hände en grej på Halloween efter stängning. Paolo och några fler killar sänkte ner Erwann (bartender) i varuhissen så att han inte kunde ta sig upp, och sedan slängde de vatten på honom och därefter salt och peppar. Det var mer som ett skämt men Erwann blev jätteupprörd och förbannad eftersom de inte hade lyssnat när han sa att han ville komma upp. Dagen efter pratade han med Amina (nybliven manager) som pratade med Fernand och helt plötsligt har Paolo blivit avstängd från att jobba på en vecka, det ska pratas med Mr Lassalle och det tas väldigt allvarligt på det hela. Schemat ska tydligen läggas om också, så att stackars Erwann slipper jobba med Paolo!

 

VARFÖR HÄNDE INTE DETTA NÄR TEODOR KASTADE ÖL OCH VATTEN PÅ MIG, OCH NÄR HAN KRÄVER ATT MAN SKA PUSSA HONOM HELA TIDEN?!?!

Fernand sa visserligen att han skulle lägga om schemat men det har fan inte hänt ett skvatt på den fronten, jag måste dras med hans fula nuna dag in och dag ut i alla fall. 

SÅ JÄVLA FÖRBANNAD JAG BLIR! VARFÖR I HELVETE BLIR JAG INTE BEHANDLAD PÅ SAMMA SÄTT SOM ERWANN!? DET ÄR EXAKT SAMMA GREJ!

Jag var tvungen att kontakta Mr Lassalle själv för att få prata med honom, inte var det någon som daltade med mig gjorde det åt mig?! Fy i helvete! Sarah sa någonting häromdagen om att killar alltid kommer undan lättare på Indiana och det har jag inte tänkt på tidigare, men det stämmer faktiskt. De glider alltid runt och gör terrassen, beställer in en öl här och två vinglas där. De tjoar och låtsasbrottas och töntar runt men de blir aldrig tillsagda! När killarna gör nånting fel får de någon halv kommentar medan tjejerna får sig en riktig avhyvling om att det verkligen inte passar sig att göra på det och det sättet. Köket låter också killarna vara ifred, men som tjej ska man flina som en idiot för att få dem att göra sitt jobb och inte skita i att göra ens rätter. 

 

Hur kan det vara så orättvist!?! Jag förstår inte! Nu ska de få veta att de lever på Indiana Café. Har som tur var hela Team Sweden på mitt lag, mina fina små svenskor! Blir snart blodpuddingsafton hemma hos Annie eftersom hennes mor skickat henne kopiösa mängder proviant från Sverige. YUMMMY!

 

Köttbullar och pulvermos till middag. Ska på bio med Paolo ikväll, vi ska se James Bond. Nu ska jag duscha.

 

 

 

Dagens låt: Can't take my eyes off of you -Lauryn Hill


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

mihihi! LA SENZA var det första ordet jag såg, jag såg det.. och jag dreglade.. du vet vad jag vill! du vet det. Du vet att jag behöver det.

PERFEKT JULKLAPP! KÖP ÅT MIIIIIG! DO IIIIT! mnå, skulle bli överlycklig, men överraska mig käraste systeryster,hihi!

haha, lite dålig stil av indiana café faktiskt.. men, njut av din blodpudding och av filmen, hälsa paolo!

Puss älskar dig

2008-11-03 @ 23:23:04
URL: http://pigsinspace.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du ska giva dom på moppo! Dom jävlarna.

Kan vi inte starta slagsmål med Lasalle?? Som i Gangs of New York. Team Sweden vs team eeh Flavie, Lasalle och Fernand. Det hade vart sweet! Du har ju svärd och allt och jag har en vikingyxa i plast.

2008-11-05 @ 13:29:33
URL: http://ohvilketliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0