Lyx

Nu sitter jag och Lisa och lyxar oss på Café Le Bastille: Vi dricker champagne, äter chocolat liégois (chokladefterrätt) och fruktsallad. Lisa har sovit hos mig i helgen så det här blev ett mysigt avslut på det hela! Internet har lagt av hemma och det är gratis Wifi här så det är därför vi har tagit med datorerna.

Vi har kollat vårt schema på Indiana och jag jobbar torsdag (kl 17), fredag (kl 18) och lördag (kl 16) den här veckan. På onsdag ska vi allihop till Luana för att dricka alkohol och äta mat! :)

London var underbart! Bodde hos Isabella (hon bor i student dorm) två nätter och resten av nätterna på vandrarhem med fransmännen. Lurade en kompis till Isabella att jag bara pratar franska och svenska vilket ledde till att han efter ett tag fällde en hel del roliga kommentarer om mig, på engelska, inför mig. Jag har shoppat, ätit brittisk mat, druckit MJÖLK (brittisk mjölk smakar som hemma, medan fransk mjölk smakar ost..), sett Big Ben, köpt nässpray (finns inte i Frankrike vilket är döden under dessa månader) varit med Isabella, träffat Henrik och festat!

Måste börja tänka på julklappar till folk. Ska köpa till mamma, pappa, Ida, mormor, morfar, farmor och farfar. Higgins borde få en julklapp också. Har börjat lite smått men är långt ifrån klar. Ska lägga upp en önskelista nu. Som ni kan läsa!

Kommer hem den 18 december men innan dess ska vi svenska tjejer ha julbak och åka till IKEA. Nu ska jag börja skissa på önskelistan...



Dagens låt: On s'attache -Christophe Mae



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0