Äntligen torsdag

Snart börjar helgen! Så får jag vara ledig från skolan ett par dagar. Måste börja plugga in fler verb nu, takten har verkligen speedats upp på bara några veckor och det blir svårare att förstå allting.

Igår berättade jag om Frida Kahlo för klassen. Fy, tycker inte om att prata inför en miljon stirrande ögon som sitter tysta och förväntar sig en fantastisk redovisning. Måste göra en till också, läraren har sagt att man måste göra minst två före jul.

Igår kväll var jag, Lisa och Sarah hemma hos Luana och åt oss mätta och belåtna. Vi irrade runt ett tag innan vi hittade hennes lägenhet. Paris går fort att ta sig igenom om man vet exakt vilken väg man ska ta, men annars är det rena labyrinten.

Funderar på att åka till Haparanda över nyår och hälsa på Lisa. Vi får se vad som händer... Börjar jobba klockan 17 så nu blir det en liten tupplur innan jag går till Indiana.


Ingen snö än så länge. Men snart åka hem! :)


Dagens låt (jag vet, jag har haft de förut men den är så bra!) Quitte à t'aimer -Hocus Pocus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0