Jag tror jag är förälskad...

Titta bara på honom. En sådan liten sötnos! Och bara 22.. Ack! Så ung, så oförstörd. (Annat är det med tjejer på 21, he e bara gamm!)




Idag fixade Quentin en tid hos en läkare till mig, så klockan 12:15 satt jag inne hos Docteur Emilie Chemla som klämde på min fot. Besöket kostade 220 spänn så jag tror att jag ska skaffa mig ett grönt Carte Vitale som tydligen alla har här, och som gör sjukvårdskostnader billigare. Läkaren tipsade även om att skaffa en ny, fransk försäkring istället för att lita på min svenska, internationella dito. Visade upp mitt blåa EU European Health Insurance Card som tydligen ska gälla inom EU (billigare/gratis sjukvård, jag vet inte), men något sådant hade hon inte sett förut. Sedan gick Halta Lotta till jobbet för att lämna intyg och informera sitt nya jobb om att hon inte får jobba på fem dagar. Därefter metro till skolan för att hämta läxor och lämna ett papper till läraren där det stod att jag inte fick fara dit heller på fem dagar. Stannade i typ 15 minuter och sedan orkade jag inte mer så jag drog hemåt. Det kom lagom till att slippa grammatikprovet, héhé. Metro hem, och så shopping på apoteket för 460 riksdaler: något som kallas för "Ligastrap" (se bilden nedan) och Voltarène, en kräm som ska smörjas morgon och kväll. Så det blir en stillsam helg för Fröken Thrysén! Det tackar nog föräldrarna för. Har förberett tacopaj till middag men eftersom vår ugn är lika stor som en låtsasmikrovågsugn för barn så ryms inte formen i ugnen. Så jag får snällt vänta tills grannarna har kommit hem så att jag kan sneaka på deras ugn, haha! Saker vi redan sneakar på: Deras internet, deras tvättmaskin, deras mat om vi är utan, deras pengar eftersom de vägrar låta oss betala när vi är ute...

Nu ska jag försöka sätta på ligastrap:en. Är förresten riktigt nöjd över att detta inte hände under sommaren (saknar sommaren idag!) när man vill vara out and about och flyga, simma och springa. Grymt skönt att jag inte bröt knölen också, satan vilken tid det hade tagit för det att läka.




Dagens låt: (givetvis) Sång till Carina Berg -Björn Gustavsson


P.S. Dagens äckligaste och läskigaste bild (FINNS det överhuvudtaget föräldrar som vill ha sådant här på dopet eller liknande?!):  

Kommentarer
Postat av: evelina kusin

han
är

söt
han
är
bäst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

2008-03-22 @ 15:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0