Måndag

Gud vad jag vill grilla.... Jag döööör.
Om vi äter pasta en enda gång när jag är hemma i Umeå så kräks jag. På riktigt. Jag äter så mycket ravioli, penne, spaghetti och makaroner så jag förvandlas nog till en pastafjäril snart.
Idag har det varit soligt och fint, jag har varit på Marie Antoinette-konstutställning från 16:00-22:00 och jag hann inte ens se allt! Åt spaghetti och köttfärssås till middag. Gott.
Imorgon börjar jag jobba kl 16 och slutar vid midnatt så jag tror jag ska städa lite och få ordning på saker och ting under eftermiddagen. Måste börja leta fram grejer jag ska ha med mig hem. Det ska visst bli 29 grader imorgon, grattis till mig! Ska nog dra fram min IKEA-soffa framför fönstret och bara ligga och lata mig i solskenet istället, förresten...

I love tjuvlyssnat:

Det värsta är att han menade en kvinna i ett vegetativt tillstånd
Poolparty, Linköping
Ett gäng sitter och spelar "jag har aldrig…", men måste köra leken på engelska p.g.a. en fransk utbytesstudent.
Tjej 1: Vad heter vegetarian på engelska?
Tjej 2: Vegetable?
Tjej 1: Have you ever had sex with a vegetable?
Fransk kille: Yes.
Resten av gänget ser väldigt generade ut.

Fransmän i ett nötskal. You've got to love it.


Dagens låt: If you leave me now -Chicago


Queen of FranceMarie Antoinette

P.S. Hade värsta myskvällen för mig själv i lördags och åt trerätters (visserligen soppa följt av ravioli, sallad och camembert samt äppelkompott med mariekex, men ändå!), åt lördagsgodis från Affären och bara tog hand om mig själv! Såg en bit av Amélie från Montmartre också, UTAN subtitles, och jag fattade typ det mesta av vad de sa! Lycka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0