Thirteen days and counting

Idag faller regnet över Paris. Desto lättare att hålla sig inomhus och städa diverse skåp, med andra ord. Pratade nyss med mor i telefonen och de har tydligen inte bättre väder där.

Jag har hittills inte så mycket att berätta om dagen idag eftersom jag vaknade vid tolv och inte gjort särskilt mycket sen dess. Drömde att jag var höggravid och att jag var tvungen att behålla barnet för att det hade gått för långt. Vet inte hur många gånger jag har drömt den mardrömmen. Sedan drömde jag att Ida var död! Fy. Inte roligt. Efter jag vaknat la jag mig i soffan som fortfarande ligger framdragen framför fönstret och myste (mös?) under mitt täcke! Det är väldigt fiffigt med franska fönster, eftersom de är så stora, så man kan ligga och sola framför dem utan att få fönsterposten precis i ansiktet, eftersom det inte finns någon!

Igår kväll var det sjuuukt mycket folk på uteserveringen eftersom det var 30 grader varmt. Folk drack som små gnuer! Fick sluta runt halv ett, sedan blev det varm choklad som efterdrink, en öl på La Plage och sen var det bara att lägga sig (efter Facebook-tittande).

Nu blir det lunch tror jag. Vi får se vad kylskåpet har att bjuda på idag!

Dagens låt: Beautiful disaster -Kelly Clarkson



ca 1923

Så här ser det ut när det regnar hos mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0