Mitt liv är tillbaka

HIHIHIHIHIHIHI! MIN VÄSKA ÄR TILLBAKA! LIVET LEKER, VÅREN ÄR PÅ VÄG, SOLEN SKINER OCH ALLT ÄR SÅ UNDERBART!

Wooooooooooooooop! Fick ett mejl häromdagen där det stod att en tant (Jag älskar tanter!! Och särskilt denna! Hihihihihihi!) kontaktat Svenska Ambassaden (jag älskar Svenska Ambassaden!!!) och sagt att hon hade hittat min väska! Hihihihi! Och sen for Quentin och hämtade den åt mig :) Sötnos. Fick den för en stund sedan. Har vänt upp och ned på hela väskan, haha. Vädrat den, tagit ut varenda pryl och lagt tillbaka. Det som saknades var digitalkameran och kvitton från min plånbok (fanns 2 Euro i plånboken, hahaha!). Det var ju snällt att han rensade plånboken så slapp jag göra det själv, haha! Han tog inte ens kreditkortet! Trodde att mitt studentkort var stulet men det visade sig att det låg tryggt i mitt franska lexikon... Tur man är ordningssam men det struntar jag i för MIN VÄSKA ÄR TILLBAKA! Mitt fucking anteckningsblock och alla småsaker som inte är värda någonting för andra men som inte går att köpa tillbaka var också där och jag är så glaaaaaaaad!!!!! Jag slipper byta lås, jag behöver inte köpa nytt månadskort till tunnelbanan... Mitt liv = bäst.

Sorbonne idag, första dagen. Var lite sen, héhé... Men det var läraren också så jag fick inte skäll, hihi! Hade förväntat mig en sträng man i 60-årsåldern med hängslen och slips gormandes om vikten av att använda rätt verbform i olika sammanhang. Inte då! Hon heter Sophie Stella och är runt fyrtio. Ler hela tiden! Jag träffade en tjej som heter Feyza, en trevlig brud från Istanbul. Sen en tjej från Japan också, som jag inte kommer ihåg vad hon hette. Vi är tre svenskar, en mexikanska, två eller tre stycken från Brasilien, två greker och en grekiska, en argentinska, den obligatoriska asiatiska gruppen som fnittrar och inte kan engelska, en kille från Iran och en tjej från Irak, en tjej från Filippinerna... Vi är runt tjugoen stycken tror jag. Vi har phonetics i en timma mitt på dagen, varje dag. De satsar inte så mycket på uttal men för bövelen, jag bor ju med fransmän. Jag kan öva med dem!

Har kollat lite på Magnus Betnér på YouTube också, och han är fan sjukt rolig.

Snart är det ju Alla Hjärtans Dag också (på torsdag)! Det är lite satsarn. Jag ska ut med Henrik for drinks tror jag. Woop woop! Åh, I feel like celebrating oavbrutet i en vecka.


Dagens låt: Timbuktu- Stirra ner

...Jag vill bara dansa...




Kommentarer
Postat av: Crickaan

Skönt att du fick tillbaka väskan :)
Jag vill oxå ha vår! Jävla kalla norrland!

2008-02-13 @ 09:50:38
URL: http://crickaan.blogg.se
Postat av: Imms

FAN SÅÄ BAAA

2008-02-13 @ 11:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0