Happy Valentine's!

image186






I'm sorry, I just couldn't help myself. Ni får ursäkta sarkasmen så här på självaste Alla Hjärtans, men det var
för roligt för att jag skulle kunna låta bli att klistra in bilden. Jag gillar egentligen Saint-Valentin-dagen! Det är lite av ett jippo men jag tycker ändå att det är ganska mysigt med det hela. Blommor överallt, små hjärtan, choklad och så är våren långsamt på väg. Har emellertid inga romantiska planer för ikväll, jag ska möta Henrik klockan 22 for drinks på Hôtel-de-Ville-Metron. Ska hinna gå till biblioteket före det och plugga en liten stund, men först ska jag smälta maten. Chicken-nuggets, ris och salsasås. Mmm! Valentine's-dinner just for me. Laure går på diet så hon ska typ äta sallad. I dagens Metro (tidningen) är det små hjärtan överallt och såklart en egen sida för insändarnas alldeles för klyschiga meddelanden. En var dock ganska söt. Det var mycket "min älskade ängel" och annat tjafs, men det kvinnan skrev var att hon skulle vänta exakt åtta dagar (eftersom det är hans födelsedag om åtta dagar) med att berätta för mannen hon älskar att hon väntar hans barn. Ändå ganska fint, tänk att om precis åtta dagar kommer någon bli (förhoppningsvis) överlycklig när han får veta att han ska bli far.




Har skickat blommor idag också, hoppas att de kom fram! Jag vill skriva ett långt Alla Hjärtans-inlägg, men jag vet inte riktigt vad det ska handla om. Jag har som synes inte har något emot Valentine's Day, jag tycker snarare att det är en väldigt bra dag, särskilt för de blyga, att uttrycka sina känslor på. Sedan blir man ju kanske påmind om att man borde visa sina känslor oftare för dem man tycker om. Visst är det många som säger "man behöver inte en särskild dag för detta, det blir så krystat!". Ärligt, hur ofta köper man en blomma eller lite choklad till någon, completely random? RANNSAKA DIG SJÄLV (min mammas favorituttryck, hahaha!). Folk behöver bli lite pushade för att det ska hända något. Det finns ju människor som gör sådana här små, gulliga saker i vardagen, men de är då sannerligen inte många. Puss på er! Det är inte lätt att komma ihåg det viktigaste när man har bråttom med annat. Bottom line är i alla fall att jag vill tala om för alla ni som vet vilka ni är hur otroligt viktiga ni är för mig. Ta åt er, mina små grisar! Ni är finast och jag vet inte vad jag skulle göra utan er. En stor puss till mitt hjärta Ida som jag saknar extra mycket idag. Nu ska jag gå till biblioteket och dessvärre ägna mig åt mindre romantiska aktiviteter -plugg.
Kärlek!


P.S. "Alla Hjärtans Dag" är finast på turkiska: Det heter "Sevgililer Günü", vilket betyder "Sweethearts' Day". Finland har en lite mindre romantisk version på det hela: "Ystävänpäivä" (Friends' Day). Dagens Wikpedia-upplysning, tackar! Nu måste jag gå!

Dagens låtar:

Edith Piaf- Les mots d'amour
Son of a plumber (Han är faktiskt inte SÅ dålig!)- Hey Mr Dj (Won't you play another love song)
Aladdin Soundtrack -En helt ny värld


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

ÅH! jag saknade dig också,
vi hade köpt bakelser och då tänkte jag på att din bakelse inte fanns med,
saknar dig så otroligt mycket! snart är det bara tio veckor kvar storasyster! Älskar dig!

2008-02-15 @ 11:35:23
URL: http://blablasmurf.blogg.se
Postat av: Sofi

Aw. Sötnosen där! Ha det så bra i helgen

2008-02-15 @ 18:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0