I Göteborg

Efter att ha vaknat 10:01 i förrgår morse på grund av försovning (och försovningen orsakad av för mycket OS-tittande för sent på kvällen) och därmed missat tåget Stockholm-Göteborg som avgick 10:10 var jag nådigt missnöjd med mig själv. Som tur var tog Elin tag i det hela och föreslog SJ:s utaktionerande av tågbiljetter på http://www.tradera.com . Budade 1 krona på en biljett där tåget skulle gå 17:10. Ingen annan budade över och jag fick mig en sittplats med fönsterview för blott 1 riksdaler.

Tåget kom fram till Göteborg C strax efter åtta på kvällen. Emma väntade där och hjälpte mig med monsterväskan. Kom hem till Emmas lägenhet, åt köttbullar och makaroner till middag och tittade på Green Fried Tomatoes, en riktigt bra film. Somnade rätt fort i Emmas säng och vaknade igår hyfsat utvilad vid 13-tiden. Åt frukost och sedan åkte vi ner på stan, tittade runt litegrann och sedan tjuvåkte vi spårvagn till Emmas gamla lägenhet på gangsterstället Friskväderstorget där hon hämtade linsvätska och lite annat mojs. Vi åkte hem, fixade lite och åkte sedan till La Bouffe (en fransk restaurang, ihi!!) och åt billig middag. Emma åt bacon-och champinjonfyllda crêpes med sallad medan jag valde en Roxanne, en lite väl saltad men helt okej mozzarella-parmaskinka-och pestopizza. Efter middagen gick vi till 7-Eleven för att köpa lite chips och godis. Stack hem till Emma, såg hennes film P.S. I love you (min nya favoritchick-flick) på datorn och hoppade därefter i säng.





Har nu precis ätit frukost för en stund sedan. Blir att klä på sig och sedan ska vi till Emmas gamla lägenhet för att rensa ur den lite, och sedan en promenad på stan om vi hinner. Ikväll blir det nog att gå ut. Ska försöka styra upp ett möte med Mathias, och så ska vi hinna äta surströmming medan jag är här! Det är planen hittills.

TOWANDA!


Dagens låt: You are not alone- Michael Jackson






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0