Vuxenpoäng?

Så var man ensam! Moder, Fader och Grisfisken Ida har lämnat mig för ett land längre söderut. De åkte till Side (Turkiet) igår och kommer hem på onsdag. Det känns faktiskt ganska skönt att ha huset för mig själv. Mattias bor också här, för ett par dagar. Det känns som att vi är som en alldeles egen liten familj! Vi har tillochmed varit på Maxi ICA Stormarknad och handlat, och jag lagar mat som den värsta husmodern. Jag utvecklas även kulturellt, och frotterar mig med Umeås crème de la crème så ofta jag får tillfälle. (Jag och Sofi var på opera-genrep ikväll, riktigt trevligt!)

Idag har vi varit på stan och tittat runt. Jag inhandlade en söt, svart mössa på Kii. Ett riktigt undantag, den där mössan. Det är en av de få huvudbonader jag någonsin har provat som inte får det att se ut som att jag har ett enormt ägg gömt inunder mössan. Mattias blev less efter en kvart, men det var väntat! Stackars Issen, han tycker inte om att vara ute på byn. Tur att han fick köpa sin The Economist, då blev han glad :) 

På tal om Mattias så borde han också få ett extra vuxenpoäng idag, eftersom han har köpt sin första whiskyflaska, i hopp om att kunna lära sig dricka skiten. Det är en mysig värmande känsla efteråt, men gott är det inte! Han har köpt en mindre "övningsflaska" med lite rundare smak. Duktigt! 

Saker att jubla över:
1. Jag har en oäten Ben & Jerrys-glass i frysen. Peace of cake (Strawberry Cheesecakesmak). Eat it!
2. På lördag ska jag köpa en mac!! HIHIHI
3. Snart åker jag!!!! WOOP WOOP! (Bilden visar sopprestaurangen Bar à Soupes i Bastille, Paris)


Dagens (nostalgi-)låt: Lilla Björn och Lilla Tiger - Charta 77. 
(Ni vet, "Nu ska vi ge oss av sa lilla björnen till sin vän...")


Kommentarer
Postat av: Anonym

skiitsnygg dator!

2007-09-21 @ 14:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0