Heaven in a box

Idag fick jag en liten bit av himlen, nerpackad i en bit kartong.
Idag fick jag ta emot min dyrkansvärda med öppna armar och skälvande fingrar.
Idag, den femtonde september tvåtusensju, ska minnas som dagen jag blev hel.
Idag har jag införskaffat mig en komplett, alldeles sagolik trettontums MacBook.

Länge velade jag, då mången datanördar och andra vetande avrådde mig från att ge mig i kast med sådant "otyg", som de sade. Men berätta för mig; Hur skulle jag kunna motstå tekniken, grafiken och designen när jag väl fått en glimt av den? Upplys mig; Hur skulle jag någonsin kunna bli lycklig tillsammans med en PC, när jag vet att endast en MacBook kan tillfredsställa mina behov? Tala om för mig; Hur flyr man sitt öde, det enda rätta och naturens vilja? Och, min sista fråga; Hur kunde de så kallade experterna hålla mig borta från något så ljuvligt med gott samvete? (Förmodligen avundsjuka för att de själva inte har en)
Det söta, halvätna äpplet har alldeles för länge varit förbjuden frukt. Nu, äntligen, är föremålet för min åtrå bara min.

Bottom line: Whoever says money can't buy happiness doesn't know where to shop.
Dagens låt: Stairway to heaven -Led Zeppelin. Motivering överflödig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0