Tisdag kväll

Idag har jag städat ur mina resväskor. Jag har tidigare behövt leta igenom tre stycken för att hitta minsta pinal. Att försöka återfinna till exempel en tandborste eller ett speciellt klädesplagg var tidigare rena mardrömmen. Mycket opraktiskt. Det var ingen ordning på allting och jag hittade inte vartenda dugg, men nu är här undanplockat! Jag vet vad som finns i minsta fack, och jag vet vart allting är. Wunderbar!
Jag och Stéphane har som sagt varit på Affären och shoppat idag. Stéphane handlade ungefär allting han såg; Felix Rotmos, BOB Hallonblandsaft, frusen prinsesstårta från Frödinge, hjortronsylt, Zoegas Mörkrost Brygg, Blå Band Bérnaisesås och Kungsörnens Toscatårtamix. Jag har säkert glömt något, killen köpte grymt mycket. Han vet inte vad hälften är till för, men han verkar i alla fall riktigt nöjd med sina inköp.
Jag köpte OLW grillchips, tuttifruttitablettask, lösviktsgodis, nyponsoppa, mandelbiskvier och min efterlängtade filmjölk. Nästa gång ska jag köpa hembakade kanelbullar, mmmm! Enda nackdelen med den här Affären är att de verkligen vet hur de ska snuva folk på pengar. En kartong Havrefras (kuddar, ni vet) -kassörskan bedyrade att det inte gick att få tag på någon annanstans än hos just dem- kostade 6 Euro! Sextio spänn för flingor, då har det gått för långt. Hittade exakt likadana flingor på Carrefour för typ 2.98 Euro eller hur mycket (lite) det nu var.

Vid 20-tiden gick vi till Carrefour och handlade lite smått och gott för 67 Euro. Skinka, Wasabröd (!), mjölk, lax, bananer, vatten, flingor... okej, jag ska inte tråka ut er. Det blev mexicanasoppa och skinkmackor till middag. Det har regnat, blixtrat och åskat ikväll och nu ska jag snart lägga mig. Funderar på att fixa en franskt bankkort imorgon, och eventuellt ett franskt simkort nästa vecka.

Kvällens låt: And I am telling you I'm not going -Bianca Ryan/Jennifer Holliday

And I am telling you
I'm not going.
You're the best man I'll ever know.
There's no way I can ever go,
No, no, no, no way,
No, no, no, no way I'm livin' without you.
I'm not livin' without you.
I don't want to be free.
I'm stayin',
I'm stayin',
And you, and you, you're gonna love me.
Ooh, you're gonna love me.

And I am telling you
I'm not going,
Even though the rough times are showing.
There's just no way,
There's no way.
We're part of the same place.
We're part of the same time.
We both share the same blood.
We both have the same mind.
And time and time we have so much to share,

No, no, no,
No, no, no,
I'm not wakin' up tomorrow mornin'
And findin' that there's nobody there.
Darling, there's no way,
No, no, no, no way I'm livin' without you.
I'm not livin' without you.
You see, there's just no way,
There's no way.

Kommentarer
Postat av: Georg

Det var intressant skrivet Anna!
Bra text också... Jag har inte läst så mycket om dig, bor du i utomland? eller reser du?
Kram!

2007-10-03 @ 02:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0