Söndag den fjortonde oktober

Idag har jag, Laure och Stéphane varit hos deras mormor och morfar för söndagslunch. Canteloupemelon (saltad!), bröd och parmaskinka till förrätt. Stek, sås och haricot verts till varmrätt, tre sorters ostar samt en gudomlig mousse au chocolat till efterrätt. Vi kom dit vid halv 13 och var där till 19 ungefär. De pratade inte så mycket engelska, men var väldigt trevliga!

Igår kväll åkte Laure i förväg till La Plage för att möta upp Tibo och lite annat folk för att titta på rugbymatchen. Det var meningen att jag skulle komma efter, men det tog längre tid än jag trodde att göra i ordning middag, äta, måla naglarna och sminka mig. Naglarna tog längst tid. Eftersom min älskade moder aldrig har varit into makeup har jag inte the slightest aning om hur man använder nagellack. Jag fick göra om det ungefär 5 gånger och det blev ändå inte bra. Fullt av fläckar och rispor i färgen, och färg på fingrarna istället för naglarna. När jag var klar med allt var matchen i princip slut, så då orkade jag inte fara iväg. Laure bestämde sig för att sova hos Elise, så det blev återigen en Stéphane- och Anna-night! Eller snarare Stéphane- Haj- och Anna. Han kom över efter ett tag för att titta på matchen, men det blev inte så mycket av med det. Haj och Stéphane fixade nån musikgrej på Stéphanes dator, sedan gjorde vi toscakaka av Toscatårtamixen som Stéphane köpte på Affären. Vi spelade kort (jag försökte lära Haj Damsjua vilket var i princip omöjligt) och åt av kakan + jordnötter. Det var gott :) Jag lärde pojkarna svenska svordomar också, som de använder flitigt! Sedan sminkade jag Haj, det blev väldigt fint! Särskilt glitterläppglanset...
När klockan slagit 03 kom vi på att det kunde vara en god idé att lägga sig eftersom vi skulle upp vid 11 dagen efter för att komma i tid till Stéphane och Laures mormor och morfar. Jag drömde att morfar dog, det var jättehemskt! Stéphane väckte mig genom att skrika "WAKE UP" och spela svinhög musik.

Det var min helg.. Nu ska jag dricka te och plugga om jag orkar. God natt!

Dagens låt: Turn your lights down low -Lauryn Hill & Bob Marley



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0