God afton

Jag måste tyvärr meddela förväntansfulla bloggläsare och andra att jag inte har någonting intressant att tillföra cybervärlden ikväll. Den har nämligen förflutit i sådan takt att köksklockan i princip stannade. Vi har städat litegrann, tvättat fönster, ätit kinamat och Frödinge Prinsesstårta samt suttit på våra stjärtar doing -absolutely nothing.
Igår var jag och Laure på en liten gathering hemma hos Elise och Tibo, vilket var mycket angenämt. Jag lyckades spilla vatten på Tibos dator så att den slocknade i någon timma. Tibo såg lite svettig ut ett tag, men jag tycker nog att det var på tiden att den fick bada! Den är i alla fall vid liv och är vid god hälsa. Träffade många trevliga fransoser som var där, de flesta med skräckslaget uttryck i ansiktet kvällen igenom efter insikten att jag bara pratar engelska. Det blev några croque monsieurs, ett par glas vin, två öl och sedan råkade jag och Laure missa sista Metrotåget, så vi fick sova på Tibo och Elises golv. Det var riktigt kallt och inte särskilt nöjsamt, så när Tibo åkt iväg till jobbet squeezade jag och Laure in oss i sängen bredvid Elise. Det var länge sedan jag uppskattade en säng så mycket! Vi sov till klockan 13, åt varsin "croque" och sedan bar det av till St Denis till städning och tvättning och här är jag nu. Åt smält choklad med skivad banan för en liten stund som Stéphane hade gjort i ordning. Yummie!
Det är ett dubbat avsnitt av Scrubs på TV nu, och för en halvtimma sedan var det Sex & the City. Mina favoritprogram. Så nära, men ändå så långt borta. Jag fattar inte ett ord av vad de säger! Nu ska jag nog skriva en matlista inför nästa vecka. Tänka sig, jag lyckades skriva ett kort blogginlägg till slut.

Dagens låt: My humps -Black Eyed Peas

P.S. Idag har jag pratat med mor och far i telefon. Mor är arg på Higgins och har lovat att far ska köpa mig två ögonskuggor från Make Up Store. Visserligen för mina egna pengar, men ändå. De ska kanske komma och hälsa på mig med mormor och morfar och Ida snart!! WOOP WOOP! Måste börja förbereda en lista på saker de ska ta med till mig. Gud vad jag älskar listor. Av alla slags dokument är listor mina favoriter. Nu ska jag gå innan jag kommer på något annat att skriva om och det här inlägget blir längre än jag hade tänkt. Hej då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0