Hujedamej

Ojoj, nu sitter jag på Le Bastille igen. Har blivit en riktig stammis.. Men hey, vad gör man inte för lite gratis Internet. Dricker aprikosjuice, det är gott! Det roliga med Frankrike att det finns juicer i exakt ALLA smaker. Förutom de vanliga smakerna apelsin, ananas, grapefrukt, tomat, äpple osv, finns det också mandarinjuice, aprikosjuice, persikojuice, litchijuice, bananjuice, vindruvejuice, jordgubbsjuice, goyavejuice, päronjuice, mangojuice, passionsfruktsjuice, limejuice, körsbärsjuice, hallonjuice, vinbärsjuice, tranbärsjuice, melonjuice, ingefärsjuice, kiwijuice... Vi har de flesta av de här smakerna på restaurangen, och folk typ "Meh! Har ni ingen kiwijuice!" på fullt allvar.. Ärligt. Åk till Sverige, där dug de finfint me apelsinjos'n! 

För precis en vecka sen kom det två riktiga små slynor på terrassen i 16-årsåldern. Ett helt normalt par som var runt 40-50 år (såna drar ju ALDRIG utan att betala.. det är snarare skumma yngre par och snorungar utan pengar som brukar ta springnota. Adrian sa senare att han trodde att de säkert bara glömt bort att betala.) verkade irriterade över att behöva betala sina cocktails på direkten. Jag måste egentligen ta betalt på direkten om de bara dricker eftersom då kan de bara halsa drickan och sedan springa, vilket händer rätt ofta. Paret sa att de skulle beställa mer sedan så jag sa typ okej ni kan betala allt senare. Jag går några rundor in och ut med brickan och slänger en blick på paret då och då, och sedan när jag kommer ut efter ett tag är de borta och det sitter istället två tjejer på deras platser. Jag frågar om de sett ett par sticka från platsen och de typ "Ooj, drog de utan att betala? Men vi kan betala för dem! HAHA vi skämtade bara" "Jättekul, för det är JAG som får betala för dem" (Inte allt men en del av notan) och slynorna typ "Hehe ja vi vet". SÅ VARFÖR SKÄMTAR NI OM DET? Slynor, slynor, slynor. De beställer varsitt glas vin men sen när jag kommer ut med det de bett om visste de tydligen inte att det var bubblande rött vin så de ville ha något annat, så jag bytte ut det mot luberon rouge. Senare kommer det en servitör och säger att de vill ha två glas vin till, chardonnay den här gången. Jag kommer ut med det och sen säger de "Alltså vi ville ha chardonnay.." och jag typ "Det här ÄR chardonnay" "Eh oj vi menade luberon rouge, alltså samma som förra gången." ORKA! Jävla snorungar. Har sett dem flera gånger efteråt också på terrassen. Små franska bitches är det värsta som finns.

I helgen var jag själv hemma, för Laure var i Toulouse hos sin familj där hon firade påsk från i fredags till igår. Hade Clément på besök istället, det var trevligt! Vi såg American Psycho och åt Ben & Jerry's Cookiedough. Fick även smaka påskägg som han hade med sig till jobbet på påskafton, i lördags.

Annars går det bra på jobbet. Det kommer mer och mer turister...



Idag är det varmt och molnigt. 

Dagens låt: Where is my mind -The Pixies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0