Senare

Okej, har inte tagit mig utanför dörren. Än. Har dock ätit middag (steak haché och pastafjärilar) som i och för sig Laure lagade. Har också hunnit med att duscha! Tur att jag är ledig imorgon också. Då blir det att vara nyttig och städa, tvätta, kanske tillochmed jogga om jag orkar. Har börjat få lite julkänsla, det känns mysigt.

Har ju planerat att åka till London 7-11 november med Jacques och Vincent men det går hittills inte särskilt bra. Hittade en billig biljett online med, hör och häpna, Air France. 98 Euro tur och retur är ju som hittat! Ska man till London och dessutom flyga brukar inte Air France ens finnas på kartan eftersom man i princip måste ge bort njurarna för att ha råd. Bokade alltså biljetten online men av någon anledning gick inte betalningen igenom. Kanske för att det var ett svenskt kreditkort, jag vet inte. Gick till Air France-kontoret med Paolo där de inte kunde svara på varför det inte fungerat men däremot kunde informera mig om att 98€-resan var en drive som hade tagit slut dagen innan, så nu bjuds det istället på resor till London för endast 159 Euro. Roligt. Funderar på att ta Eurostar men det tar sån jävla tid. I och för sig ligger flygplatserna långt ute i helvete medan tågstationerna finns i centrum. En tågbiljett till London går på omkring 49 engelska pund, det vill säga runt 600 pix. Nåja. Vi får se hur det blir! Fortsättning följer.

Stackars min lilla älskling Ida som har ramlat av mopeden IGEN och skrapat upp sitt knä! Hon får komma hit och hälsa på så känns det nog bättre. Vi tar en andra Dagens Låt eftersom Ida inte gillade den första. Den här är från Juno Soundtrack:et.

Dagens (andra) låt till Ida som jag hoppas att hon gillar bättre: Sea of Love -Cat Power


P.S. Min favoritlåt från gårdagens fest som jag inte kunde sluta sjunga på:

Jag är en liten undulat,
som får så dåligt med mat,
för dom jag bor hos,
för dom jag bor hos,
dom är så snåla.
Dom ger mig fisk varenda dag,
det vill jag alls inte ha,
jag vill ha brännvin,
jag vill ha brännvin,
och Gorgonzola.

Jag är en stor och elak varg,
som är så helvetes arg,
för uti skogen,
för uti skogen,
finns bara plantor.
Jag äter gräs varenda dag,
det vill jag alls inte ha
jag vill ha småbarn,
jag vill ha småbarn,
och gamla tantor.


TEAM SWEDEN!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0