Onsdag

Elin åker hem imorgon eller på tisdag. Idag har vi varit i Tolbiac och gått på Tang Frères, en chinese supermarket med endast kinesiska produkter. Vi köpte ätpinnar, nudlar, konstiga jelly-efterrätter och Nems, som är typ små friterade rullar med kött eller kyckling eller räkor i. Vi har precis ätit dem, de var goda! Cecilia, Elins kompis, är också här. Hon är i Paris och hälsar på en kompis så hon joinade vår middag. Vi super lite och ska snart ut på Social Club.

Min fonetiklärare fortsätter att vara dum i huvudet och sa idag att "Ja, du har ju en viss kvalité på din franska, men den är inte bra!" Tack kärringjävel. Sen snackade hon nånting om att hon höll på med pedagogisk undervisning. För efterblivna, kanske! Idag skulle jag stava "parents" på tavlan. Det är typ nivå nybörjare. Jag har fan inte betalat 20 000 spänn för att få veta saker jag redan vet. Måste byta lärare, detta fungerar inte.

Igår var jag, Sarah, Elin, Cecilia och Karin (tjejen Cecilia hälsar på) i Le Marais och drack öl! Mysigt, väldigt konstig servitör dock.

Skönt med helg snart, så jag slipper från skolan och läxor i ett par dagar och får tänka på annat. Gäster, till exempel! Annie den jäveln jobbar inte utan har dragit till Egypten med sin morsa. FUSK. Åh, längtar efter London. Vill ha s e m e s t e r ... Har varit ledig ungefär en helg sedan jag kom till Paris. 

Nu ska jag typ gå och vara social eller nåt!


Dagens låt: Belleville Rendez-vous -Triplet de Belleville


P.s. Getost är så jäääävla gott på toast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0