La nuit blanche

Inatt har det varit "la nuit blance" i Paris, vilket innebär att alla muséer och andra sevärdheter har nattöppet, samt att metron inte stänger. Det betyder också kaos på Indiana Café. Gjorde övervåningen, späckat med folk hela kvällen. Gjorde 1387 Euro i kassa, fick 17 Euro i dricks. Jag förstår inte hur folk som äter för flera hundra euro bara kan gå därifrån utan att lämna en céntime i dricks, och utan att skämmas! Smörj ska de ha, hela högen. Folk slogs ute på terrassen och hade sig, som det ska vara en lördagkväll! Har dock nu som synes äntligen -efter ett glas frozen margarita strawberry och ett glas vitt vin- släpat mig hem. Håller precis på att äta upp resten av Falstaff-pizzan som jag tog med hem i aluminiumfolie. 

Imorgon efter jobbet ska jag och Annie äta sushi, och sedan blir det troligen lite alkohol hemma hos henne med folk från jobbet. Måste försöka boka min biljett hem över jul också. Har tvättat och städat toaletten idag, före jobbet. Duktigt!

Nu blir det Facebook och sedan sova sängen. Puss och kram


Dagens låt: Undantag- Bo Kaspers Orkester

Kommentarer
Postat av: crickan

Va roligt att du börjat skriva igen :)

2008-10-05 @ 10:43:25
URL: http://crickaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0