Bokat

Nu har jag äntligen, efter timmar av fightande mot mitt Internet som har vägrat fungera, lyckats med det mission som ett tag verkade Impossible: Jag har bokat hemresan till Umeå över jul! Landar 22:10 på Umeå flygplats den 18 december, och åker igen den femte januari. Funderar på att fira nyårsafton någon annanstans så hemfärden blir eventuellt tidigare. Fröken Thrysén hoppas på julstämning, mycket snö och god mat!


Häromdagen hände det otänkbara. Jag blev uppkallad till Mr Lassalles (storstorchefen) kontor där också hans dotter Flavie jobbar med lönerna. I vanliga fall blir man aldrig någonsin uppkallad till kontoret när de sitter där. Det är i princip nästan strängt förbjudet tillochmed för managerna att gå upp dit mellan 09-17. Jag tänkte att nu jävlar ligger jag illa till! Restaurangen är kameraövervakad och Mr Lassalle har en kanal hemma hos sig så att han kan observera oss när vi jobbar, och kolla så att allting går rätt till. Därför trodde jag att han kanske sett något han inte gillade på kameran och ville informera mig om det. Men nej, när jag knackar på dörren öppnar Flavie som ler och frågar hur jag mår. Sedan säger hon att jag har ju jobbat på Indiana Café ett tag nu, och att de är mycket nöjda med min insats och mitt jobb med gästerna. De vill tacka för mitt arbete och kvinnan räcker över 50€ som en "present". Jag var i chock i ca 1 1/2 dag. Herregud, nu är världen uppochner. Jag hade en teori att det är en typ av muta för hela den här grejen med bartendersvinet Theodor, men Annie som också har jobbat länge ska tydligen få pengar hon också. Sinnessjukt att de typ bryr sig och faktiskt belönar en för ens arbete! Nu låter det som att det här inte alls är en stor grej men Mr Lassalle är ett helt fenomen och det går inte riktigt att förklara, men han är.. snäll innerst inne? Eller? Jag förstår verkligen ingenting.

Idag har jag tappat bort min nya fina little miss chatterbox-tshirt samt upptäckt att brazil nut-kroppslotionen är spårlöst försvunnen. Det är det värsta jag vet, när saker och ting försvinner! 

Hämtade skolschema och kvitterade ut en litteraturbok på franska idag vid Panthéon. Ska inte vara i Raspail som förra året utan i år blir det i femte distriktet vid St Michel. Mysigt område med många fina byggnader och bistron men svårare att ta sig fram då tunnelbanestationerna inte är lika täta. Måste byta metro två gånger för att ta mig dit. Bara en gång om man ska till Raspail. Nåja, slapp i alla fall Madame Stella i år, woohoo! Bad specifikt om att få slippa henne som lärare när jag skrev in mig. Min lärare för i år heter Mr Thierry Laurent. Jag känner igen namnet, tror att han har jobbat på Accord förut, skolan som jag var på förra hösten. Min erfarenhet av lärare från Accord är hittills att de alla är väldigt trevliga, så jag ser framemot att träffa honom.

Mötte sedan upp Lisa och Hilda i St Michel som skrivit in sig tidigare på dagen och fortfarande höll sig kvar i området. Vi gick på McDonalds, åt en sen lunch och satt där i två timmar, till klockan halv fem när Lisa var tvungen att åka till jobbet. Kom hem, tvättade sänglakan, handlade på Franprix, plockade undan lite och så blev det getost-toast som Laure gjort samt tomat-och mozzarellapaj producerad av undertecknad. Mycket gott! Därefter Sex & the City med underbara dill- och gräslökschips som snacks, som Lisa köpt åt mig i Sverige när hon var där i helgen. Det var det! Nu ska jag sova och tänka på livet. Fick förresten ett bra schema, går 09:00-15:00 måndag till fredag i år, istället för 10:30-16:30 som förra året. Lika bra att gå upp tidigt, få det gjort och inte sova bort dagen. Nu kan jag dessutom ta 16:00-00:00-passen och därmed komma i säng lite tidigare. Skönt att slippa göra stängning klockan tre på morgonen när man har skola dagen därpå. 

Nu måste jag sova! Skolan börjar imorgon. Godnatt!


Dagens låt: I'm dreaming of a white christmas -Bing Crosby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0