Paris, Paris...

image306


Idag har det varit riktigt kallt, jag hade jeans och långtröja men frös ändå. Phonetique-läraren sa något om att det var fem plusgrader imorse när hon steg upp.

Skolan började i vanlig ordning 10:30. Kom försent en halvtimma och sedan gick det mesta som det brukar: två-timmars-lektion, lunch, phonetique-lektion och därefter en till två-timmare. Lunchen var helt sjukt rolig idag! Jag älskar mina små stockholmare, och särskilt Frida Hammar! Love rakt igenom. En annan rolig bit var när Marita var livrädd för duvorna som åt av kakan som vi slängt till dem. ("Ahhh! Nej snälla kom inte hit!")

Dagens roligaste kommentarer (alla by Frida):

"Alltså, finns det flygplatser norr om Stockholm?"

"Men sluta, jag har faktiskt varit uppe i Norrland! Jag känner till städer norr om Stockholm.. Typ Bollmora!" ( =Bollnäs)

"Eh, det är Stockholm!"

"Alla vill bo i Stockholm."


Efter skolan hämtade jag ut paketet på Posten som familjen skickat, innehållande mitt svenska sim-kort, en grön bikini-underdel, monsteralvedon, nässpray, dill-och gräslöksdip samt schackbrädesmönstrade disktrasor eftersom mamma typ fått ångest när de var här och hon upptäckte att vi inte har orkat köpa en disktrasa.

"Anna, jag tänkte torka av bordet. Har ni en disktrasa."
"Nä"
"Vadå 'nä'?"
"'Nä' as in, nej mamma, vi har ingen disktrasa"
"Sluta fjanta dig nu, vad torkar ni bordet med då?"
"Men en sån här gul svamp med grönt, strävare borst på ovansidan"
"...." (Mamma memorerar att skicka disktrasor)

Nu ska jag äta något!

Dagens låt: You've got the love -Candi Staton


P.S. Jag är härmed omedvetet hjärntvättad och officiellt invigd i sekten Stockholm. Idag la jag in Stockholm i mitt hjärta på iPoden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0