Hemma

Tog mig hem, missade inte ett tåg, inte en flight, inte en buss! Grattis till mig!! Ah, ibland överträffar jag verkligen mig själv. Fick köpa till en väska (alltså +20 kg) för 100:- eftersom att min väska vägde nätta 32 kilogram och gränsen för att slippa betala ligger på 20... Väskjäveln vägde alltså mer än hälften av vad jag gör! Gick nådigt bra att släpa skiten fram. Tur att jag fick hjälp av ungefär alla jag mötte. Kärlek till alla snälla människor. I alla fall, i vanliga fall på flygplatsen så vill de alltid att man ska betala övervikt som ligger runt 6-7 Euro/kilo.. Men nu redan i Umeå så sa incheckningskillen att jag antingen kunde välja att köpa till +20 kg på en gång för 100 riksdaler alternativt betala övervikten på 800 spänn. Valet var lätt och jag gjorde likadant på Arlanda så det blev en billig historia! (Har en känsla av att jag har berättat det här förut men jag orkar inte kolla igenom de gamla inläggen så har ni tur är ert minne lika bra som mitt och så får ni en repris på något ni ändå inte kommer ihåg att ni läst!)

I alla fall så är det back to work, kom som sagt hit i tisdags kväll och började jobba torsdag eftermiddag (16-01). Fredag jobbade jag 18-02:30 och igår natt 18-03:30. Sjukt mycket folk! Sedan göra kassan på det... Igår efter jobbet försökte jag ringa Jacques men han sov, den jäveln! Därför drog istället jag, Fred, hans kompis, Simon och Matthieu till Falstaff för afterwork/frukost bestående av vin och pizza. Kom i säng runt 07:30..
Det är bara nytt folk på Indiana Café nu, alla har typ slutat! :( Isabella har dragit, hon kommer en snabbis imorgon för att säga hej men sedan ska hon till Sverige och därefter England. Lisa kommer tillbaka, tack och lov. Sen har vi Annie, Klara, Theodor (HATA), Erwann, Jeremie, Caroline, Christophe, Alena, Elizaveta och så managerna Adrien, Luana, Luis och Fernand. Sen känner jag alla i köket, det är bara en ny kille i disken som heter Mamadou. Resten av crew:et är nya så jag känner inte ens hälften längre. Många nya ryskor, några danskor och så lite fransmän.

Laure är i Villers-Cottêrets för att festa och hänga. Hon kommer hem ikväll tror jag. Själv börjar jag jobba klockan 17:00 och slutar 01:00. Skönt att ha en bestämd tid när man slutar, och därmed slippa stänga, för det kan bli hur sent som helst, som synes.

Nu ska jag duscha och sedan försöka gå ut en stund och få mig lite frisk luft på Paris' gator.


Dagens låt: Big Yellow Taxi -Counting Crows



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0