Hej

Imorgon bär det av till Tjockholm. Det ska bli så roligt att få träffa alla där!

Var hos käftis imorse (07:45, fy fan) och lagade "början-till-ett-hål" mellan tänderna.
Har mest tagit det lugnt hela dagen, packat det sista och varit på stan med mamma. Köpt lite smågrejer (plåster, disktrasa, diskhandskar, te, tekula, shampoo, kalender för 08/09 mm) och växlat pengar på Forex. Åt tacos till middag och har försökt fixa lite filmer inför flygresan. Det går helt otroligt, alldeles fantastiskt långsamt.



Mormor och morfar kom på besök tidigare ikväll och lämnade över lite blåbärskaka. De lånade också ut sin personvåg så att jag skulle kunna väga mitt åbäke till väska. Övervikt, men det var väntat. Det är mer regel än undantag för mig... Eller snarare, undantaget att jag har normalvikt på väskan har aldrig inträffat. För en gångs skull är jag faktiskt jävulskt duktig och ute i god tid. Väskan är packad och har varit det sedan imorse, och dessutom bara 6 kg övervikt! I vanliga fall står jag till klockan tre-fyra på morgonen med 14 kilos övervikt när flyget går 08:00, svär och sliter mitt hår medan jag undrar hur i satan jag ska få med mig alla prylar och pinaler.

Fyra veckor i Umeå gick fortare än jag trodde. Hoppades nästan att jag skulle vara spyless på hålan vid det här laget, men jag är faktiskt inte det! Det har varit helt sjukt kul att träffa alla. Tror aldrig jag har varit så här produktiv, lugn och framförallt nöjd i Umeå förut. Det beror säkert lite på att jag har en betryggande tanke i huvudet som lugnar mig med orden "Snart åker du igen". No offence alla mina fina Umeå-bor, det är ni som gör stan. Det hade fan inte varit roligt någonstans här utan folket. Jag menar, blir Stockholm eller Göteborg öde ett par dagar kan man ändå ha roligt ett litet tag. I Umeå är det fan Dead woman walking och den onda, bråda tristessdöden garanterad redan på Alvik om man landar där med vetskap att alla man känner har dragit. (Eller ja, lianen på Bölesholmarna kan man nog ha roligt i själv och Umeå är faktiskt himla vacker på sommaren med allt det gröna! Men ja, ya'll get the picture. Umeå in my heart för alltid, men det går inte att bo i den här stan. Inte just nu i alla fall, när Paris väntar på mig!)

Å andra sidan är det väl kanske bra att man inte är totalt jävla utled på den här stan, annars hade det förmodligen blivit en ren pina att återvända. Längtar faktiskt redan tills jag kommer tillbaka, för då kommer det finnas en alldeles speciell, väldigt fin sak här som väntar på mig, nämligen snö. Det finns ingenting som gör mig på så gott humör som ett rejält snöoväder. Vilken stämning jag kom in i nu! Julsånger, julklänning, julbord, julfylla...

Nu ska fröken Thrysén försöka få sig lite sömn.



Dagens låt: Det går bra nu -Petter
Dagens smeknamn på Ida: Bokstavsbarnet

Gonatt!


P.S. Filmen Hostel Part II var fan inte bättre än ettan någonstans. Alla har ju sagt att tvåan ska mer sevärd! Helt sjukt dålig rulle som absolut inte rekommenderas av ledningen. Se Hostel 1 en gång till istället! Det är exakt samma grej förutom att det är en kvinna i början som stönar medan hon snittar upp en annan brud med en lie. El Orfanato (Barnhemmet) var däremot bra! Ett litet annorlunda slut piggar upp det annars så förutsägbara i skräckfilmer i samma genre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0