Fredag

Nu har Emma klivit på båten för att jobba i två dagar, så här sitter jag och funderar på vart jag ska låta kvällen ta mig. Vill ha tag på Mathias men den jieveln svarar ju inte!

Idag har jag promenerat ända från Emmas lägenhet på Chapmans Torg ner till Nordstan. Duktigt! Före det hjälpte jag Emma att rensa ur hennes gamla lägenhet, och som tack bjöd hon på sushi på Wasabi SushiBar! Sjukt gott men jävligt svårt att äta. Sushirestauranger är förmodligen en av de ställen där svordomar nyttjas allra mest. Det gled i alla fall ett par väl valda ord ur mig när jag för trettonde gången tappat min maki i såsen. Det var jättetrevlig personal på Wasabi SushiBar så det blir ett plus i kanten. Ligger på Karljohansgatan 59.

Åkte spårvagn hem och såg ett café som hette Le Pain Français (http://www.lepainfrancais.se/) på vägen. Skulle vilja titta in där. Det verkar då inte brista i franska matställen här inte! Mysigt, så slipper man få hemlängtan, hehe.

Ska försöka göra middag snart om jag orkar. Längtar tills Emma kommer tillbaka!


Dagens låt: Material Girl -Madonna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0