Mercredi

Strejken är fortfarande inte över, Judy är tillbaka från Italien så jag får nog träffa henne på skolan imorgon. Simon är här, och ikväll ska vi äta middag hos Vad och Kant (tror jag). Jag är sjuuuuuuk och lessss. Jag ville lägga till fler bilder i förra inlägget men det gick inte! På skrivbordet låg de snällt rättvända men envisades att ändra ställning till liggande så fort jag försökte kopiera in dem till inlägget. Hjälp, någon?

Hursomhelst så har min käraste syster skickat mig chokladmuffinsreceptet, så här kommer det: (Grattis Crickan, äntligen kan man väl säga!)




Chokladmuffins med kolakräm 15-18 stycken

Ugn: 160 grader

2 ägg
3 dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
1 ½ dl vetemjöl
4 msk kakao
50 gram margarin

Kola fyllning:
50 gram smält smör
3 msk socker
1 ½ tsk vetemjöl
2 tsk kakao
1 ½ dl gräddmölk

Vispa ägg och socker lite pösigt.
Blanda i de övriga ingredienserna.
Klicka i smeten i dubbla muffinsformar. Fyll formarna till lite mer än hälften.
Grädda cirka 15 minuter i mitten ugnen. Chokladmuffinsen skall vara lite kladdiga. När du tagit ut dem ur ugnen gör du en liten fördjupning i muffinsen med en tesked och häller i lite av kolafyllningen.
Ställ sedan chokladmuffinsen i frysen en liten stund. Garnera med fler nonstop ovanpå. ÄT!

OBS: Beroende på hur tjock eller tunn, "chokladig" eller "sockrig" man vill ha kolakrämen kan man lägga till eller reducera gräddmjölken, kakaon och sockret.





Dagens låt: The house that Jack built -Aretha Franklin


image95




Kommentarer
Postat av: Crickaan

Jag har aldrig haft några problem med att bilderna vrider sig...skumt! Kör du Safari? Kan kanske va därför....

Åhhhh....TACK!!!! :)

2007-11-21 @ 19:23:29
Postat av: Crickaan

Idag ska jag baka dina muffins :)Hoppas de blir lika goa som dina.

2007-12-15 @ 10:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0