Söndag

Idag har jag inte gjort någonting. Pratade med mamma och pappa på Skype ett tag, men jag blir så arg hela tiden eftersom ljudet är helt värdelöst och man måste ständigt logga in och logga ut för att få det att fungera. Vaknade vid 14-tiden. Har inte ens varit utanför dörren idag... Laure däremot har varit effektiv och har både tvättat och städat.

Igår var det technoparad på Place de la Bastille så det var sjukt mycket folk överallt och ett riktigt kaos på uteserveringen från 16-20-tiden. Lisa, jag och Paolo hade egentligen bestämt att vi skulle ha tequilarace efter jobbet igår; Paolo hade köpt tequila och jag fixat citroner. Det hela rann dock ut i sanden eftersom vi kom på att vi inte hade någonstans att vara; hemma hos mig sov Laure, Paolo bor med sina föräldrar och Lisa har sin kompis Hilda här som låg och sov i hennes lägenhet.

I förrgår efter jobbet gick vi på Falstaff (restaurangen som har öppet 24h/dygnet, ligger precis vägg i vägg med Indiana Café och därmed vår standardbar efter jobbet för mat och öl), drack lite tequila och åt Mystère, en slags glass- maräng- och nötdessert. Igår morse när jag skulle möta Sarah hittade jag inte min plånbok. Måste ha glömt den på Falstaff, den kan ha ramlat ut på marken eller så tog kanske någon den från min väska (som varken har knapp eller blixtlås). Tur att det bara var min plånbok med kontanter i, och inte den där jag har alla kreditkort och andra viktiga saker. Ändock irriterande eftersom det var mina drickspengar. Visst, jobbar hårt för min lön också men det känns mer eftersom jag får dricksen direkt i handen. Easy come, easy go liksom. Gick alltså till Falstaff igår vid 15-tiden, mötte upp Sarah där och så frågade jag personalen om de hittat en rosa plånbok, vilket de inte hade. Igår på kvällen gick jag dit igen för att fråga nattpersonalen, och då hade en vakt tagit reda på min pengapung! :D Underbart. Han hade den dock inte med sig utan sa att jag skulle komma tillbaka nästa torsdag, när han ska jobba.

Meanwhile så är alla sjuka på jobbet. Jag är förkyld, Sarah också, liksom Annie och Jeremie. Caroline hade feber igår men jobbade ändå, Fred ville spy... En gäst hittade en illgrön, välgödd larv i sin Chicken Caesar-sallad igår kväll. Fjärde gången den här veckan. Trevligt!! Tidigare har folk hittat larver i två sallader (Rodeo & Tacos Salade) och tredje gången kröp det omkring en liten jävel i tacos:en, hur den nu kom dit. En kackerlacka med långa, spretande antenner kröp omkring i mitt skåp igår när jag skulle ta ut mina kläder och byta om... Jag jobbar på ett dysfunktionellt zoo.

Dagens bästa: Mamma och pappa ska skicka mig världens mest effektiva nässpray; Otrivin! De har även lovat att stoppa ned Försvarets Hudsalva och vita, tjocka strumpbyxor som verkar omöjligt att hitta här. De hade bara svarta och gråa på H&M här... Undrar om jag ska be dem skicka med något annat när de ändå ska skicka ett paket. Lite godis kanske?

Kan inte längre knäppa mina svarta byxor som jag har när jag jobbar utan att få ont i magen, fick köpa storlek 36 istället för 34 sist jag köpte trosor på Princesse Tam Tam, vilket jag aldrig någonsin har behövt göra. Mina jeans går knappt att knäppa längre heller! Tillochmed en manager på jobbet, Adrien, kommenterade att det "syntes" att jag varit i Sverige och blivit uppgödd. Anna Thrysén har officiellt gått upp i vikt.

Det blir ingen middag med Stéf ikväll, han var för trött efter jobbet tror jag. Ska nog ut på drink med Nils istället. Nu ska jag duscha, om jag orkar.

Puss och kram!


Dagens låt: Show me love -Robyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0