Hej

Vårt internet har varit dött sedan jag skrev sist, de vi tjuvsurfade på verkar ha skaffat lösenord. Nu har vi dock hittat någon annan att surfa på, héhé. 

Pratar inte med Theodor, vilket känns oerhört bra. Det blev världens drama för chefen missförstod mig och trodde att han (Theodor, inte chefen) typ trakasserade alla tjejer sexuellt, (vilket han i och för sig gjorde på ett sätt) tänkte anmäla det hela till polisen osv. Chefen var tillochmed lite rädd för mig ett tag, eftersom han hade fått för sig att jag skulle stämma Indiana Café för sexuella trakasserier eller vad det var. Ganska lustigt faktiskt. De har i alla fall lovat att sätta oss på olika tider så att jag slipper se hans fula nuna. 

Var och skrev in mig på Sorbonne i förrgår och läste sedan i foldern som man fick med sig när jag kom hem. Där stod det att intensivkursen som jag skrivit in mig på inte fanns på den nivå jag är, så jag började fundera på om de ville att jag skulle gå om samma nivå som förra terminen och dessutom betala intensivkurspris för det? Åkte dit idag och var beredd på en rejäl övertalningskampanj om varför de skulle betala tillbaka pengarna till mig så att jag kunde anmäla mig till en standardkurs som faktiskt finns på min nivå. Men nej då, allt gick snabbt och smidigt. De ska nu, eftersom intresse finns, öppna en intensivkurs för min nivå. Så det var ju lite grattis att det gick så himla lätt :) Skolan börjar den 9 oktober, så framtills dess ska jag jobba heltid på Indiana, sedan blir det två eller tre dagar i veckan.

Försov mig idag, jobbade ju igår natt till två. Hade tänkt stiga upp tidigt och simma med Lisa (det ligger en simhall nära där jag bor) men det blev inget av. Får bli på lördag istället, före jobbet. Åkte istället metro direkt till La Sorbonne, fixade med kursen. Åt lunch med Laure eftersom hennes jobb ligger precis vid La Sorbonne-byggnaden. Åt filé, ugnsrostad potatis och béarnaisesås på en mysig bistro. Crème Brûlée till efterrätt. Gick sedan förbi min favoritbokshop The Abbey Bookshop. Lämnade in min för-tillfället-favorit-bok Talk to the Snail eftersom ägaren till bookshopen känner författaren (Stephen Clarke) och han ska träffa honom imorgon och då ska Mr Clarke signera den!!! Coooooooolt!!! :D Köpte lite lördagsgodis (eftersom det är min day off idag så är det helg för mig! = lördagsgodis) och sedan åkte jag till Bastille, promenerade hem och tog därefter ett bad. 

Har pratat med managern Luana och hon har tipsat om ett ställe i St Michel som heter Latin Corner som ska vara en väldigt trevlig bar där alla servitörer är klädda i endast boxers... Det kan nog bli roligt! Ska googla så att jag hittar den exakta adressen. (Senare: 27, Rue de la Huchette) Om jag, Sarah, Annie och Lisa kan charma Fernand som gör schemana så att vi alla får ledigt på onsdag så  ska vi gå ut då. Det är ladies' night (= öppen bar för tjejer) på onsdag på Queen så det blir väl kanske fördrink på Latin Corner och därefter Queen. Woop! 

Hade tänkt åka till Marek och Klara som har nån drinkthing hemma hos dem ikväll, men jag tror jag blir hemma. Orkar inte... är trött. Blir nog lite tortellini till middag, därefter Sex & The City-boxen och sedan sova. Jobbar imorgon så jag kan ändå inte dricka särskilt mycket, blir så seg imorgon då. Herreminje, annars var det förr när man kunde hålla sig uppe hur länge som helst. Nu ska jag titta på secondhand-biljetter till London.


Dagens låt: Sophia -Nerina Pallot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0