Ehm




Okej, alla tiger! Jag har faktiskt inte sovit bort hela dagen. Vaknade vid 13-tiden, tog en snabbdusch och åt sedan fil & flingor + lite ravioli till lunch. Ska snart ut och gå en stund, medan det fortfarande är dagsljus ute. Sedan blir det kanske en sväng till Affären, har fått cravings efter djungelvrålsklubbor.

Igår kväll blev det apéro ("minifest") hemma hos Alexis och Anne-Julie istället för ursprungsplanerna (drink med Jacques). Väldigt kul att träffa alla igen! :). Vi var runt nio stycken, mig inräknad. Drack vin och pratade om sommaren. Senare på kvällen gjorde Tibo någon typ av curry-och-kokoskycklinggryta. Yummy. (Elise och Tibo har förresten flyttat till en större lägenhet nu, som ligger i Voltaire. Bara en station från Charonne så det är kul att de lyckades stanna i kvarteret åtminstone) Åkte hem strax före midnatt och kom i säng runt 00:30-tiden. Har alltså sovit lite mer än 12 timmar inatt. Det behövdes, är fortfarande trött!

Ikväll blir det som sagt födelsedagsfest för Nils vid Esplanade des Invalides och senare ut med Annie. Får se vart vi ska, för Ladies' Night (= öppen bar för tjejer) är på onsdagar, alla andra dagar är det hyfsat dyrt att komma in så vi kanske bara går in på någon random bar någonstans.

Nu blir det promenaaaaaad!

Dagens låt: Morning has broken -Cat Stevens


P.S. Vill förresten tipsa om en ny blogg jag följer regelbundet. Hon kallar sig UnderbaraClara och finns på http://www.folkbladet.nu/?cat=89 .Författarinnan är 22, är en kristen, designande, sjungande, bakande tjej som är förlovad och snart ska gifta sig. Folk som gifter sig/är förlovade i vår ålder är tyvärr vanligtvis osäkra fjortisar som inte har en susning om vad de ger sig in på. Den här tjejen, UnderbaraClara, verkar dock annorlunda. Hon har något att säga, helt enkelt (som man vill lyssna på)! Förutom att jag läser mina vänners bloggar brukar jag slöfölja en del random bloggar ett tag, men det är oftast samma tugg så jag slutar snart och hittar en ny blogg. Claras inlägg är dock genuint intressanta att läsa! Now go read it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0