Mardi

Istället för att plugga och lägga mig tidigt ägnades måndagkvällen åt att bygga en snögubbe på FaceBook och se The Ladykillers hemma hos Kant till klockan 01:00. Idag känner jag mig dock mer seriös, ska strax börja plugga. Åt quiche lorraine och sallad till lunch, riktigt gott.

Idag har vi fått träffa Séverine, vår nya lärare. Jag blev faktiskt lite förvånad för att hon är så... normal. Det är något väldigt alldagligt över henne, men på ett positivt sätt. Hon är 33 år, mörkhårig, mellanlång och verkar snäll. Idag har vi gått igenom passé composé -igen. Läraren sa att vi ska fortsätta med passé hela veckan. Just nu är vi 12 personer i klassen. Malte går i min klass igen, och så Anna-Carin, Cecilia och Henrik, men förutom dem är det bara nya ansikten.

Efter skolan gick jag, Anna-Carin och Katerina från Tyskland till Bert's där de två åt lunch. Satt där och pratade ungefär en timma, sedan tog jag metron hem och de skulle kolla om det går något bra på bio ikväll.

Allting går fint här i Paris, det enda jag saknar riktigt mycket är snön! Hörde av både farmor, farfar och mamma att det snöade en hel del i söndags. Nu måste jag nog plugga...


Dagens låt: A woman's worth -Alicia Keys




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0