Sova...

Är så sjukt trött! Ska bara kolla Facebook och sedan blir det sova. I fredags natt efter jobbet blev jag medsläpad till Falstaff av gänget på jobbet. Ville inte följa med eftersom jag var ute med dem kvällen innan och drack till väldigt tidigt på fredag morgon. Nåja, följde med i alla fall och åt avocat crevettes-förrätt (avokado och räkor). Sedan tog jag fram min Mina Vänner-bok som är lite special och alla (Geoffray, Clément och Sylvie) fyllde i, och det tog sin lilla tid eftersom varje "intervju" är sex sidor lång. När vi var klara var klockan sju på morgonen.. Så lördag morgon fick jag inte heller sova! Vi åkte allihop hem till Clément där Sylvie, Geoffray och jag somnade på Cléments bäddsoffa medan han själv låg i sin säng. Vi ställde klockan på 12 men vaknade inte förrän runt 13-tiden. Vi på bäddsoffan blev väckta av Cléments sjukt höga alarm som pep i en timma i sträck. Han låg i samma rum som den men vaknade inte, medan vi låg och led och undrade om han fortfarande var vid liv eftersom han inte märkte klockan som skrek. Efter käftande gick vi upp och Clément gjorde sin vad han kallade specialitet, ris bolognese (samma som spaghetti bolognese fast med ris). Åkte hem vid 15-tiden, duschade och gick på jobbet. Vi jobbade alla stängning.. sjuk kväll med dryga gäster! Hela crewet var förbannad när kvällen var över.

Under lördagskvällen hörde Jacques av sig via sms, så vi bestämde oss för att träffas efter att jag slutat jobbet. Så runt 4-tiden imorse begav jag mig till Rue de Lappe och Some Girls' Bar där jag träffade Jacques, Vincent, Tanga och Quentin. Mycket trevligt! Drack mig lite rolig där också och sedan begav det sig till 13 Rue Jean Macé.. Somnade runt kvart över sex och vaknade vid 12 eftersom jag började jobba klockan 13:30. Sov inte mycket så jag kände mig mosig hela dagen. Det var fint väder, varmt  och skönt. Jag jobbade på terrassen i t-shirt! Kände mig mest virrig hela dagen men när dagen var slut räknade jag i alla fall ihop min dricks till 45€! Gjorde ungefär 1500€ i kassa. Slutade klockan 21:30, gick till McDo som ligger precis bredvid Indiana Café och köpte mig middag som jag åt på Indiana Café medan de andra fortsatte jobba på som små myror, och nu är jag hemma! Sova.....Börjar kl 17 imorgon.

Middagen med Jacques var jättetrevlig! Blev en liten restaurang (förmodligen den minsta jag någonsin sett, med ungefär 7 bord totalt) Jag åt grönsakspaj till förrätt, någon slags fisk-musselgrej med ris som heter St Jacques till varmrätt och delade en bärsmulpaj med Jacques till efterrätt. Det serverades crème fraîche till, till min förvåning! Helt okej faktiskt, smakade väldigt fräscht till den söta pajen. Jacques åt något som hette oeuf cocotte foie gras-grej till förrätt, som var typ vispat ägg och gåslever blandat tillsammans som man doppade i med bröd. Kommer inte ihåg vad han åt till varmrätt.. Efter det gick vi till en bar i Pigalle som heter La Fourmi ("Myran") och drack mojitos. Kom hem vid 02-tiden.

Tack Crickan ;) Kommer inte hem till påsk, stannar i Paris och jobbar! 


Dagens låt: Jag hatar att jag älskar dig -Håkan Hellström



Kommentarer
Postat av: Crickaan

Attans då, Jag o Mariah pratade om att vi skulle gå ut,och tyckte att du skulle hänga med :) Hon bor ju nästan granne med dina föräldrar.

2009-03-16 @ 08:57:54
URL: http://crickaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0