Lördag

Idag har jag spenderat för/eftermiddagen i Bois de Vincennes för årets första picknick. Vi bestämde igår efter jobbet (kl 5 på morgonen..) att vi skulle mötas utanför métrostationen Porte Dorée klockan 14.

Vaknade vid 11, gick på Posten och fyllde på mobilen innan de stängde. Franska Posten har bara öppet 08-12 på lördagar. Gick till telefonstället där jag brukar ringa hem, grattade far på 52-årsdagen och gick tillbaka för att göra mig i ordning. Laure åkte till Villers-Cottêrets för 30-årsfest över helg.

Picknicken var väldigt mysig med mycket mat, fotboll och UNO-kortspelandes, men det var inte alls varmt.. Mulet och uschligt! Gräset var grönt, ponnyerna (En ponny flera ponnyer?) stod lydigt vid trästaketen och barnen otåligt i kö, det såldes heliumballonger och vid sjön kunde man hyra båtar. Det ambulerande nöjesfältet hade redan slagit upp portarna... Det enda som saknades var solen som bara tittade fram då och då. Det var Adrian, Clément, Geoffray, Sylvie, Flore, Flores pojkvän Quentin och jag på picknickfilten. Kom precis hem... Är trött. Ska vila lite. Börjar kl 19 ikväll.
Ikväll kommer Sofi och hennes pojkvän. Jag trodde att de skulle komma redan igår men då sov de på hotell, tror jag. De ska komma förbi jobbet för att hämta nycklarna.

Dagens låt: Little Bit -Lykke Li



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0