Slitet

I onsdags blev det mysig supkväll hemma hos Lisa. Det var Lisas kompisar från Accord; Rustan, typ John (kommer inte riktigt ihåg namnet) och Hilda, jag, Lisa såklart, Sarah och Paolo.  Kom dit, åt jättegod spaghetti och köttfärssås. Sedan blev det rosévin och tequila! Lite väl mycket tequila kanske... Lisa drack två shotar, Sarah tog tre och jag och Paolo delade på resten av flaskan.. Med tanke på vad jag väger och min tolerans mot alkohol kan nog de flesta räkna ut hur det gick! Något rund under fötterna.

Vi tog oss till baren Le Violon Dingue där Annie väntade. Dansade, Lisa lämnade ut sitt nummer till en bartender ('si tu peux, si tu veux'...), jag hånglade upp Sarah och snäste sedan av en dryg kille som inte ville lämna oss ifred. Oj oj ... Sov hos Lisa och när jag vaknade nästa morgon hade jag ett fint sår på armbågen som jag inte har en aning om hur det kom dit. Öppnade sedan kylskåpet och tänkte ta mig en yoghurt. Hade tagit med mig fyra stycken hemifrån för att ha till frukost, men det var bara tre stycken kvar i kylen. Frågade Lisa om hon gillade yoghurten varpå hon svarade att hon inte hade smakat den än, och jag sa "Men det är bara tre kvar, och jag tog med fyra?" och Lisa svarar "Anna. Du åt en igår, när vi kom hem efter baren". Och jag kom inte ens ihåg det! Det var en mysig bakisdag i alla fall, vi låg bara i Lisas säng, åt godis och chips och lyssnade på musik.

Bytte mina två kvällsskift (17-01) mot Oksanas morgonskift (08-16) fredag och lördag för att kunna ta tåget till Villers-Cottêrets efter jobbet på lördagen och fira Quentins och Valentins låtsaspappas 75-årsdag. Höll på att missa tåget som gick kl 20:05 och fick köpa min biljett på tåget. Hade inte förstått att man var tvungen att söka upp konduktören i början av resan för att slippa böter. Jag väntade istället tills konduktören kom fram till mig och då fick jag punga ut med 35 jävla Euro! I vanliga fall går tågbiljetten på 12 Euro. På kalaset var det havstema och utsmyckningar överallt med snäckor och sjögräs. Födelsedagsbarnet höll tal i galonbyxor med hängslen och sjögräs på huvudet, hävdade att han var havsguden Poseidon och sedan hade några av tjejerna i gänget klätt ut sig till sjöjungfrur. De läste dikt om honom och sedan blev det crêpes med valfri fyllning. Det bjöds också på champagne samt baguette, tonfisk, musslor och pistaschnötter. Efter mingel på kvällen åt vi fisk, ägg, potatis, aïoli och lite annat smått och gott till kvällsmat. Borna från Villers-Cottêrets är riktigt duktiga på att dansa så för att smälta maten tog sig alla en danspartner och en svängom! Det är gammaldags rock som gäller så Laures föräldrar och resten av gästerna från den generationen visste vad de höll på med. Alla är sjukt duktiga på att dansa, särskilt Laures pappa! Senare på kvällen blev det efterrätt (tre stycken olika éclairs: vanilj-, kaffe- och chokladsmak, fruktsallad, plommonpaj, någon slags chokladkaka...). Mycket gott! Födelsedagsbarnet Gilbert höll ett andra tal och sedan blev det presentöppning. Mycket böcker och flaskor blev det.

Jag sov hemma hos Thibaults föräldrar och åkte hem samtidigt som Elise, vid tretiden på morgonen. Laure kom hem senare, vid fyratiden. Dagen efter (igår) åt jag croissant med sylt och mintte till frukost, sedan åkte jag tåg hem och började jobba igår kväll klockan sjutton noll noll. Slutade vid 01-tiden, satt kvar i baren efteråt tills allt var stängt. Caroline, hennes pojkvän Greg och Gregs kompis, jag, Paolo, Fred och Freds dejt Anne gick som vanligt på Falstaff. Jag drack Tequila Sunrise och åt Club Sandwich-macka med kyckling och delade på Carolines Reine-pizza.  Alla drog sedan hem åt sitt håll förutom jag och Paolo som gick till Le Bastille och drack du vin chaud à la cannelle (varmt vin med apelsinklyfta och kanelstång i, smakar lite som glögg) som inte alls var särskilt gott. Sedan följde Paolo mig hem (alla fransmän är verkligen övertygade att om man går hem själv på kvällen så BLIR man våldtagen alternativt mördad). Kom innanför dörren strax före sju och somnade väldigt fort.

Vaknade för en liten stund sedan, pratar med Erik på msn och börjar jobba ikväll igen klockan 17! Imorgon tisdag blir det Indiana-Café-crew-fest hemma hos Caroline. Jobbar stängning så det kan bli precis hur sent som helst! Nu ska jag duscha så jag slipper slänga i mig maten på Indiana. 


PUSS

Dagens låt: Sultans of Swing- Dire Straits

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0