Onsdag natt

Okej, det där med att vara nyttig gick ju inte särskilt bra. Vaknade i och för sig i vettig tid, runt 10-tiden tror jag. Blev ingen jogging, kände mig riktigt förkyld och ont-i-hals-ig imorse. Gick upp och försökte fixa min biljett till London online som föregående inlägg visar. Betalningen gick dock inte igenom eftersom mitt visa-kort vägrade fungera. Tog mig till Gare du Nord (tågstation) vid 12:30-tiden: Kom dit, stod i kö till 13:15 och bokade biljett hos kassatanten. Kortet vägrade än en gång att fungera (även om jag kollat på Internetbanken innan där det STOD att jag hade pengar på kontot) och jag gick till en uttagsautomat för att kolla om det bara var själva kreditkortsbetalningen som inte ville fungera. Men nej, "För hög summa". Mamma ringde och föreslog att mina pengar kanske fanns på sparkontot istället för det vanliga, eftersom jag inte använt pengarna direkt sedan de kommit in på kontot.

Åkte hem, förde över pengar till mitt andra konto, tog mig till en automat, och vips fungerade kortet som det skulle! Åkte ännu en gång till Gare du Nord, stod i kö svinigt länge och fick till slut köpa mig min Eurostarbiljett för 85€. Åker till London runt sju på morgonen den 7 november och kommer tillbaka den 12 november runt 11-tiden (är redan nu nervös att jag ska försova mig, som jag alltid gör...). Nu är det bara biljetten hem över jul som saknas!

Efter biljettäventyret åkte jag hem och lagade mat (steak haché och pastafjärilar). Klockan var runt 16 och Sarah ringde och föreslog att vi skulle träffas i Le Marais för fika som blev öl och därefter krogrunda på Indiana Café. Delade på en liter Frozen Margarita à la fraise (Sarah spillde ut halva), en Sex on the beach samt en Screaming Orgasm, sen gick vi in till baren och drack öl och baileys, alldeles gratis! Sedan en sista öl på terrassen och sedan vid 23-tiden var Sarah tvungen att gå, så jag gick jag också. Köpte två fina t-shirts på hemvägen, på Le Night Shop. Gick förbi på La Plage på hemvägen och träffade Aerleen. Nu ska jag sova, och tvätta och städa och boka biljett hem över jul det får jag göra imorgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0