För bövelen

image281


Shit, jag borde verkligen sova. Det tar tid att slappna av efter jobbet och sedan orkar jag inte lyfta mig från stolen, haha!
Idag är jag svinnöjd eftersom: 
Jag fick 27 Euro i dricks på restaurangen ikväll
ATT FERNAND GAV MIG LEDIGT ÖVER HELA HELGEN SÅ PÅ FREDAG ÅKER JAG TILL ALPERNA!!! :D WOOOOOP! SNÖ!!!!

Fernand är en liten lättstressad surgubbe som egentligen är snäll (även om han av någon outgrundlig anledning kallas för Lillpungen och ingen gillar honom) och som är min chef. Han skriver även veckoschemana. Hade med hjälp av Étienne (servitör) och Pierre (barman) skrivit en svinartig lapp igår om att jag snälla monsieur önskar ledigt över helgen för att få kunna åka bort över helgen och tack på förhand. Och det gick vägen, wooooooop! Längtar så mycket! Komma bort lite från storstan en helg, andas frisk luft och inte behöva servera någon förutom mig själv!

Imorse började dagen bra med att jag backade ut från metrovagnen eftersom det var mycket folk som skulle ut, och sedan lyckas jag ramla ner i hålet mellan perrongen och tåget, så jag dinglade typ med ena benet i luften i någon millisekund innan det kom cirka hundra par armar och hjälpte mig upp, följt av ett smatter av "Ça va mademoiselle?" från olika håll. Pinsamt, men vad gör man. Nu har jag fått ett sött litet blåmärke på höften där jag stötte i kanten! Det var främst två amerikanska kvinnor som hjälpte mig upp och frågade "Are you okay?" och jag svarade på engelska (givetvis) att det var bra med mig. Sedan när jag gick in i vagnen igen frågade en annan kvinna på franska hur det var med mig. Det kändes sjukt kul att först kunna svara på det ena språket, och sedan det andra! Jag är ju helt seriöst nästan multilingual. Mer än svincoolt.

Sedan skola med Beviset På Att Gud Hatar Mig -Sophie Stella, vår lärare. Hon har världens sämsta förklaringar (hon rapar upp grammatikregeln som hon själv nötte in för 30 år sedan) och fattar man inte blir hon sur. Hon bad mig bygga en mening med något grammatiskt jox i, jag försökte två gånger och misslyckades, och då säger kärringen "Alltså, du kan verkligen inte." Vart i helvete ligger pedagogiken i den meningen? Pucko. Tror jag ska byta klass, det är redan många som har gjort det. Efter det helt okej pizza till lunch.

Mitt och Laures förhållande är tämligen lustigt för tillfället. Hon börjar klockan nio på morgonen och går alltså före mig, eftersom jag börjar 10:30. Sedan kommer jag hem runt 17-tiden och drar på jobbet strax före sex. Hon kommer precis hem runt halv 18-tiden så ibland ser vi varandra i dörren. Jag slutar kl 02 och då sover hon redan. Därför har vi kommit på en ypperlig kommunikationsmetod: Post-it-lappar. Det ligger små meddelanden över hela lägenheten som varken jag eller hon orkat ta bort, typ "Hej får jag låna din gråa klänning imorgon?" "Kan du köpa juice?" "Jag ska ut ikväll" osv. 

Ska försöka komma ihåg att fixa ett påskägg till henne innan jag drar till Alperna (ihihhihihihih!!!!!). De har väldigt lustiga "påskägg" här. Det är olika djur (sköldpadda, kanin, kyckling, fisk..) i choklad som är fyllda med godis. Det ser inte jättefräscht ut med en aborre i choklad med fjäll och allt men så länge det är socker!
På onsdag ska jag nog köpa den gudomligt snygga skinnjackan på NAFNAF som kommer sitta som en smäck. Underbart fin är den.
Vidare ska jag försöka komma med en planning över sommaren så fort som möjligt. Taggar som sagt oförskämt mycket inför en ännu obokad shoppingresa till Edinburgh.

Det var dagens mini-update. Nu måste jag sova. Ska bara skriva en lapp till Laure först... För övrigt har jag det riktigt bra just nu!

Dagens låt: Live tomorrow -Laleh

P.S. HIHIHI AAAAHHH ALPERNAAAA!!!


Share the love

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

åh, jag älskar dig!
och förresten kommer du inte servera dig själv i alperna UTAN Queintin kommer vara din servitör..
haha :)
stackars du och din höft! fall inte igen,vi börjar bli orolig över hur mycket vin du dricker egentligen eftersom du faller lite hit och dit. :)
vad bra att du har det bra, saknar dig!
köp ett påskägg åt mig tills vi kommer till pariiiiiiiiiiis! snällaaaaaaaaa! :)

Hoppas du får det bra i alperna och pappa är väldigt orolig över att du ska till alperna för han tror att du kommer ramla och slå ihjäl dig,typ. :)

älskar dig jätte mycket! saknar dig storasyster,
bara 41 dagar kvar.
puss puss mademoiselle

2008-03-18 @ 13:57:55
URL: http://blablasmurf.blogg.se
Postat av: Crickan

Åh, va mysigt att åka till Alperna. Även fast Paris lockar mig mera :)

Kram C

2008-03-18 @ 17:35:13
Postat av: Anonym

Heej tjejen!
Vad längesen! Hur är Paris? Saknar det måste jag säga, men får traggla på här hemma med min c-kurs. Går du på Sorbonne nu? kram

2008-03-18 @ 21:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0