Våfflor



Idag blidde det våfflor till middag. Har träffat Heidi, Maria och Marias femmånaders-son Lukas på stan och gått runt lite med dem under dagen, och före det handlade jag med mamma på ICA Supermarket Teg. En väldigt skön och väldigt lugn dag.
Har även hunnit med att köpa den senaste Ben&Jerry's glassen Bohemian Raspberry på ICA Gourmet. Ben & Jerry's egna beskrivning av glassen lyder: "Vanilla Ice Cream with Fudge Brownies & Raspberry Swirls". På svenska låter det "Välfylld vaniljglass med skönsjungande mjuka brownies och strömmande hallonsås." Ett par kronor verkar gå till en AIDS-fightande organisation också. Make the world a better place, have an ice-cream, liksom. Woop woop!

 



Ikväll blir det REX med Michelle, det blir kul att träffa henne! Först förfest (bara jag och hon, haha!) i hennes fina lägenhet med vin & chips. Mysigt :)


Jag fortsätter att dregla över Trashy Lingerie's vackra skapelser: (mest underkläderna)



Nu har jag i alla fall planerat min vecka någotsånär: (Min blogg får fungera som kalender/kom-ihåg-lista då jag för tillfället inte har någon riktig. Måste komma ihåg att köpa en ny)

Tisdag (ikväll): Rex med Michelle
Onsdag: Ringa G. Träffa Mariah kl 13 på kajen med picknickfika. Kvällen: Födelsedagsfika hos Mattias Torneus
Torsdag morgon-Fredag eftermiddag: Jag och pappa i farmor och farfars torp för att måla om. Fredag kväll: Oplanerat. Ev Teatercaféet. Johanna fyller 17
Lördag: Oplanerat. Gå på stan och fixa lite smågrejer eller bada. Kvällen: Släkten kommer för att fira mig i efterkott
Söndag: Oplanerat. Vill bada och hyra film.


Tisdag: Koka palt med mormor. Wåsa fyller 22. Beställa tid för vaxning i Sthlm. Titta igenom ant. böcker
Ondsag: Tandläkaren kl 12:20
Torsdag: Gå ut/fika med Åsa och Michelle


Tisdag: Åker till Sthlm

Nästa vecka ska jag dessutom hinna läsa ut mina biblioteksböcker, gå på stan och köpa kalender, gå förbi Apoteket, hyra film, köpa lite kläder och annat som jag behöver innan avresan.

Dagens sista kom-ihåg: Se Arkiv X på bio/dvd när jag kommer hem till Paris. Nu ska titta på American Pie på fyran!

Puss

Dagens låt: I wanna dance with somebody -Whitney Houston


Från vänster Heidi, Lukas och Lukas & Maria:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0