God kväll

Idag har jag, mamma, pappa och Mathias varit i Norrmjöle och solat hela dagen. Lyckades bränna mig något så jävulskt!

Smeknamn/kommentarer jag har fått av min far under dagen:
"Räkan"
"Kräftan"
"Kräftis"
"Röding"
"Går det rödingar på land nu?"
"Du röstar inte rött va?"
"Kommunist"
"Mao"
"Maos lilla röda"

Trevligt. Till middag blev det gräddstuvad krögarpytt med rödbetor.

Jag och Mathias spekulerade i

Brb, mamma ropar. Ska gå och tvätta lite.


Kl 19:24
Tillbaka.

Nu är jag mitt uppe i tvätten. Har inte tvättat sen jag kom hem (två veckor sen) så jag tyckte det var dags...
Mamma gör rabarber- och hallonpaj med vaniljsås som vi strax ska avnjuta.

Just det ja, jag och Mathias. Vi funderade på om vi ska dra våra vackra rövar mot USA nästa sommar, för att shoppa och hänga några veckor. Mathias' farbror bor i Coldwater, en stad som ligger mellan Detroit och Michigan, så vi kanske kan snika till oss lite logi där ett tag. Låter väl fint? Vet redan att jag vill shoppa loss som fan på teknik, musik och parfymer om sådant fortfarande säljs till skäligt pris nästa sommar. Ser även framemot att titta in i Victoria's Secret-butiken och mitt nya favorit-underklädesmärke Trashy Lingerie som jag än så länge bara dreglat över online. Det ligger dock en butik i Los Angeles. Det är mycket rysch och pysch men jag tycker att det ligger precis på gränsen för att det inte ska bli för mycket. Jag vill inte se utklädd ut, bara extra fin, och det verkar som om Trashy Lingerie har lyckats. Jag tycker särskilt om Marie Antoinette-kollektionen, har drömt om sådana underkläder ända sedan jag såg filmen med samma namn av Sofia Coppola med Kirsten Dunst i huvudrollen. Vissa kollektioner är lite för mycket, men det finns väldigt mycket fint också! http://www.trashy.com (Bli inte skrämd av förstasidan, det är inte de underkläderna jag vill ha!) 

Cute:





Too much:


Veckans schema står som följande (hittills)
Imorgon, tisdag: Bada på Bölesholmarna med Heidi och Ronja under dagen, träffa Michelle på Rex på kvällen
Onsdag: Bada om det är fint väder, annars blir det nog baka eller besöka Gammlia. Var så länge sen jag var där! På kvällen blir det fika hos Mattias Torneus som fyller 21
Torsdag-Fredag: Åker till torpet med pappa för att måla huset
Lördag: Kalas för mig eftersom jag inte hade något när jag fyllde i januari (var som bekant i Paris då)
Söndag: Återstår att se.

Skippar alltså Storsjöyran helt i år. Kanske nästa år, man vet aldrig!

Dagens låt: Måndagsbarn -Veronica Maggio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0