Söndag den 27 januari

Det har varit en väldigt vacker söndag idag. Man skulle nästan kunna tro att våren är på väg. Det var verkligen superfint, vårvarmt väder. Quentin var här nyss för att lämna vår kudde som vi tvättat och sa att jag hade blivit brun/bränt mig. Woop woop!

Vaknade ganska tidigt imorse, låg kvar till tjugo i tolv och sedan tog jag en dusch, och mötte upp Ilya klockan halv ett vid metro Tuileries för att dricka varm choklad på Angélina. Den var riktigt tjock, god och söt men eftersom jag var något bakfull var det lite svårt att få ner allt. Efter det tog vi en promenad i Tuileriesträdgårdarna och promenerade efter en kort paus vid fontänen till Champs-Élysées. Vi gick uppför Champs-Élysées till triumfbågen, stod under den en stund och sedan gick vi tillbaka. Gick förbi Heiko by Heiko där jag visade Ilya solglasögonen som är så grymt snygga men som tyvärr kostar 180 Euro. Han sa något om att han kunde köpa dem till mig men olyckligtvis var butiken stängd.

Sedan promenerade vi till Alma-Marceau och hämtade en scarf till Ilya som en vän till hans pappa hade lämnat på hotellet där hon bodde. Sedan lunchade vi på ett ställe som jag tror hette Bar des Théâtres. Tycker lite synd om honom, jag var fruktansvärt tråkigt sällskap hela dagen på grund av trötthet och bakfylla. Åkte sedan hem för att städa bort från igår men Laure hade redan gjort det mesta, förutom toaletten och sovrummet.

Gårdagen var förresten helt okej, de hade bakat mig en chokladkaka som födelsedagstårta och så fick jag två biljetter till Disneyland, woop woop! Var också rejält onykter...

Imorgon kommer Emma och så ska jag äntligen hämta ut min klänning på posten. Måste försöka komma ihåg att skriva in mig på La Sorbonne mellan 10-12 också.
Det är Tim Burton-festival på Le Champo (en biograf i St Michel) i veckan så jag funderar på att gå på den med mina små turistvänner Imma och Sofi. På tisdag ska jag hänga med de brasilianska tjejerna en sista gång innan en av dem drar hem. Nu ska jag försöka knåpa ihop en att-göra-lista och en shopping-lista. Måste handla mat snart.


Dagens måste ha: http://www.warehouse.co.uk/fcp/product/-//LARGE-SPOT-DRESS/6010
Dagens låt: New Soul- Yael Naim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0