Jaja

Ja jag har inte skrivit på aslänge men jag orkar faktiskt inte. Det händer inte intressanta saker hela tiden så det känns som en upprepning att berätta att jag återigen imorse klev upp, åt frukost (egentligen en nyhet men ändå), åkte metro till skolan och lyssnade ofrivilligt på ett alkoholiserat psykfall som sjöng Edith Piaf och berättade om sina två hundra katter, kom tillbaka, satt vid datorn, gick till La Plage, kom tillbaka och gick och la mig.

Snart kommer Emma och Sofi och hälsar på och det blir svinskoj. Jul och nyår var kul, jättemys att få träffa alla igen... Men nu är jag som ni alla vet tillbaka i France och hänger. Slutar Accord på fredag (ska göra slut-test imorgon eftermiddag, tam-tam-tam!) och sedan är jag ledig fram till den 2 februari då jag börjar på Sorbonne. Ikväll ska jag ut med Judy, Judy's pojkvän och Nolwenn for drinks.
Nästa fredag fyller jag år men jag vet inte om jag orkar göra något särskilt. Jag fyller trots allt bara 21, det är ingen stor siffra eller ens en meningsfull sådan.
I övrigt är det fortfarande obarmhärtigt kallt i lägenheten och jag sitter just nu med både värmehjärta, Pilipe (vår kupévärmare) och en yllefilt, samt tjocksockar, kofta och tofflor. Har aldrig längtat så mycket efter sommaren som nu.

Har hittat übersnygga underkläder på Etam men de fanns inte i min storlek. Som vanligt. Får vänta och se om de får in fler. De är verkligen to die for.. Jag menar det. De är svarta/champagne/beigefärgade. Det låter inte så snyggt men de är heta på riktigt! När jag hittar en snygg bh så är oftast trosorna (eller vice versa) tantiga eller bara fula. Det har varit vinter-rea här nu ett tag så de bhar och trosor som finns kvar i butikerna är i tältduksstorlek, men jag ska titta in imorgon igen ifall de har fått påfyllning. Let's stay positive!

En mycket glad nyhet är att fransmännen äntligen har kommit ikapp med resten av världen och infört rökrum på klubbarna, caféerna och pubarna. Woop woop för mig men död och bedrövelse för resten av Frankrike, haha! Rätt åt dem. I gengäld verkar folk röka ännu mer hemma hos sig och jag stinker återigen askkopp när Laure har sina giftpinnesugande vänner över på en "apéro". Charlotte var här igår eftersom hon skulle på jobbintervju nästföljande dag i närheten och kvinnan rökte som en skorsten.

Sedan jag skrev sist har jag även börjat jogga. Äter och dricker dock lika "hälsosamt" som förut, héhé. När jag var hos barnmorskan för att hämta ut p-piller under jullovet fick jag göra en liten enkät om mina alkoholvanor och efter att Viwan (min barnmorska) tittat igenom svaren konstaterade hon smått orolig att jag har alkoholproblem, ("Anna. Du är på den nivån där man kan ha svårt att sluta utan hjälp") haha! Om JAG har alkoholproblem är Laure i princip död... Även mamma nekade mig två Xider när jag och Emma skulle basta:
"Njaa.. du kan få dem imorgon, när det är nyårsafton."
"Vadådå?"
"Alltså jag tycker att du kan låta bli ikväll. Du dricker ju var och varannan dag, det gjorde du inte förut!"
"Mamma sluta. Jag är 21 år!"
"Anna jag är allvarlig! Det är ingenting att flina åt"

Jesus alltså... Intrigerna fortsätter!


Saker jag vill ha i present:
Sex & the city Shoebox collection
En sexleksak, för jag är så jävla uttråkad
T-shirts från www.tshirthell.com: "If I had balls they would be bigger than yours", "Everytime you see a rainbow God is having gay sex", "Talk nerdy to me" eller "I should be in the kitchen"
Armanis nya parfym "Code"
Miss Dior Chérie (också en parfym)
Chanels parfym "Mademoiselle"
Ett fodral till min MacBook (Once you go Mac, you never go back)
Ett carte orange (tunnelbanekort) för februari månad
En polaroidkamera
En iPod skulle vara riktigt soft, lyssnar bara till bilarna när jag är ute och joggar nu
Body shop: olive body butter
Underkläder från Etam och Princesse Tam Tam, gärna svarta
Nya pumps, röda kanske? + nya stövlar, ankelboots.. Jag behöver nya skor, helt enkelt!
Le Robert Micro (synonymordbok)
Bescherelles Verblexikon
Skagenröra
Crème Bonjour Gräslök
En typ guidebok som heter något i stil med "Hur en student överlever i Paris", och en annan som heter "Le Paris des paresseuses"
Boken "Paris 0 Euro"
Den vita massajen: Resan tillbaka
Harry Potter 4
Någon typ av lättsmält chick-lit på engelska. Mina kunskaper i språket försämras varje dag, eftersom allas engelska här suger + det finns noll program på tv på engelska. ALLT är dubbat. Jag är språkligt undernärd!
Häftapparat
Nagellacket "Jerry", en ny "Cover-all-mix" och en svart kajalpenna från Make Up Store
En silverpiercing med lite grejs som hänger
KMS Hair Play (hårspray)
En iPod nano skulle vara riktigt soft eftersom jag är så duktig och joggar nu


+
En jävligt stor ugn
Saker jag önskar mig om jag får En Jävligt Stor Ugn:
Muffinsplåt
Vanlig plåt
Elvisp
Rund form med löstagbar botten
Sockerkaksform
1-liters stålmått



Dagens låt: JEM- Come on Closer





Kommentarer
Postat av: Såfi

HAHA! vinalkoholisten anna!

2008-01-18 @ 17:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0