God afton

Jag hade faktiskt tänkt skriva värsta satsarinlägget eftersom min syster (http://blablasmurf.blogg.se) har orkat. Men nu är det lite sent så det får bli någon annan dag! Har ni tur klistrar jag in ett recepttips eller något annat spännande imorgon...
Mina planer att vända på dygnet går som synes käpprätt åt helvete. Kunde inte somna igår när jag lagt mig vid 01-tiden, så runt 04 klev jag upp, gjorde två helt gudomliga mackor och tittade på två Sex & The City-avsnitt. Tror jag slutligen somnade runt sextiden. Vaknade runt 11 imorse men somnade om och vaknade igen några gånger. Gick slutligen upp runt 14, grattis! Har bett mor via mejl att ringa och väcka mig imorgon, men eftersom Hotmail fuckar sig som vanligt vet jag inte om hon fick det. Ett stort tack, puss och kram till mamma förresten, som har varit så söt och skickat min blåa, axelbandslösa "bakelseklänning". Håll nu tummarna alla, och hoppas hoppas hoppas att den hinner komma fram innan fredag! Jag vill verkligen vara pigg och utvilad på min födelsedag, och gärna vara vaken hela dagen också. Förra året på min födelsedag var jag också i Paris, men då hade jag varit uppe sent dagen innan så jag och Mattias vaknade runt 15-tiden. Kvällen var dock väldigt trevlig, men som sagt, i år vill jag njuta av hela födelsedagen i vaket tillstånd!

Idag, efter paella till lunch, åkte jag upp till Grands Boulevards för att skynda på processen med att få mitt slutgiltiga resultat från min vistelse på Accord, så att jag kan få faxa in det till CSN, få pengarna och äntligen sluta leva på naglarna. När adminstrations- Manuela sagt åt mig att komma tillbaka imorgon klockan 11 for jag till Galeries Lafayette för att leta röda ballonger. Hittade bara mix-pack med typ 100 gröna, orangea och vita ballonger och 2 röda. Ovärt. Pakistaniern som stod och sålde (Okej nu dog batteriet nyss så halva inlägget försvann! Tack så jävla mycket!) heliumballonger utanför Galeries Lafayette före jul hade jag tänkt fråga om det gick bra att få köpa lite av hans helium till mina ballonger till ett rimligt pris, men han var inte heller där. Ännu mer ovärt.

Efter besvikande Etam-besök i St Michel (hittade visserligen bh:n i min storlek men det var inte push-up:en utan den sömlösa, och inga trosor fanns det heller), Louvre-Rivoli och Bastille for jag hem. Åt först en riktigt god fullkornstoast med bredbar chèvre, croque monsieur-ost och sallad på, därefter sallad med vinaigrette. Efter det blev det inlagd, kokt, skivad gurka med fiskpinnar till middag. Sedan satte jag mig med grammatikboken en stund, åt Estrella Grillchips och drack BOB-saft. Sökte förgäves igenom skåparna efter choklad, men tröståt istället en skumtomte och några Mike & Ike. Nu sitter jag här och borde egentligen försöka sova men är inte det minsta trött. Kanske lite då.

Imorgon ska jag alltså till Accord, sedan till Champs-Élysées för ett syntest hos Quentin. Uj.. Får se hur det går. Känner mig mer och mer blind för varje dag som går. Sedan har Adel frågat om jag ville göra någonting, så vi får väl se vad som händer, det beror på om jag hinner få mina pengar från CSN imorgon. Jag har på fullt allvar aldrig varit så här fattig i hela mitt liv. Lyckligtvis fick jag idag ett för tidigt grattiskort från farmor och farfar innehållande 100 spänn. Ska växla in dem imorgon så att jag kan sätta frimärke på elräkningen och skicka iväg det, samt betala faxet till CSN. (Och ja, det är så illa! Skulle betala ett frimärke idag men kunde inte eftersom frimärket kostade 0,49 Euro och jag bara hade 0,43 plus två knappar i min plånbok) Nämnden ifråga har nämligen gett klartecken om att jag kan faxa in en kopia på resultatet om jag samtidigt postar originalet på det traditionella viset, så att det går fortare att få pengarna.

Australiensaren Ilya skickade mig ett Facebook-meddelande idag där han frågade om jag ville gå på bio, äta middag, dricka mojitos OCH dricka varm choklad på olika ställen med honom imorgon kväll eftersom han hade velat göra alla de där sakerna ett tag men inte kunnat eftersom han inte hade hittat någon som var så "cool" som jag tidigare. Jag känner mig verkligen lastgammal när han kallar mig cool. Som ett litet barn som tycker att någons mamma är häftig. Han är född 1990! Grattis till lammköttet! Jag vet, jag vet, det är i princip barnarov, men jag kan ju alltid låtsas att jag är där som hans barnvakt istället för hans date. Det blir nog trevligt.. Han sa något om att han och några andra ska ut på torsdag också, så jag kanske hänger på det. Josefin sa också att det blir utekväll på torsdag, så vi får se om jag kan kombinera de två eller om jag måste välja. Allt beror på när jag får pengarna från CSN! Skulle egentligen gå ut på Frog & Princess ikväll också, med Henrik och några fler, men alla utom Henrik bangade och sedan när vi ringdes så rann det hela ut i sanden eftersom han ändå var tvungen att plugga och jag som sagt egentligen inte har råd. Vi ska fara nästa tisdag istället. Om jag inte hinner få pengarna från CSN innan imorgon kväll kanske jag måste dissa Ilya också. Man kan inte riktigt rely:a på att någon som fortfarande är i den åldern när han får månadspeng från sin mamma ska betala för en night out. Å andra sidan verkar han ganska loaded, om jag tolkar min intuition rätt.. Nåja, vi ser väl.

Håller precis på att avsluta "Den vita massajens dotter" (andra delen av "Den vita massajen") av Corinna Hofmann. Andra boken är faktiskt precis lika spännande som den första, fast hon har flyttat tillbaka till det "gråa Europa" och börjar leva ett svenssonliv. Det ska till att vara en riktigt bra berättare att få sådant att låta intressant!

Ska nog söka jobb imorgon. Tänkte börja på Indiana Café i Bastille, det är nära till hemmet och så har jag hört att det är lätt för utlänningar att få jobb där = man behöver inte kunna så mycket franska i början. Ska även söka efter mitt pärlhalsband som jag inte har en aning om vart det har tagit vägen. Det skulle sitta fint tillsammans med bakelseklänningen. Vidare ska jag och Laure gå till Hôtel des Arts och boka ett rum till mor och far som kommer i slutet av april. Ida ska sova i vår lägenhet, hihi!
Sen ska jag försöka få tag i Stéph också, skulle vara trevligt med en fika. Mmm.. Starbucks! Nu måste jag sova.

God natt och sov gott

Dagens låt: Quando quando quando -Michael Bublé & Nelly Furtado


P.S. Hur fan kan man bli sugen på choklad av den här reklamen? Så jävla äckligt.
...Och kött


P.S igen. Saknar Umeå lite nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0