Idag är det måndag

Och jag är sjüüüüükt seg. Blev tvärförbannad på vårt internet igår och bestämde att jag bara SKULLE ladda upp alla bilderna från Alperna på FaceBook den här gången, kosta vad det kosta ville. Och det gjorde det! Från cirkus midnatt till åtta på morgonen imorse tog det. Grattis. Men nu är de uppe i alla fall, så var vänlig gå in på FaceBook och njut! Gick och la mig där runt åttasnåret och vaknade rätt utvilad kl 16:15. Är mosig som ett svin idag, det känns som att jag är bakfull, så illa är det. Tog metron till Père Lachaise för att hänga vid Edith Piafs grav, men kyrkogården var stängd. Bestämde mig för att gå tillbaka, frågade mig fram och förväntade mig en cirka 40 minuters promenad. Efter 10 minuters raksträcka var jag vid Voltaire (stationen precis före Charonne). Det är sjukt hur litet Paris kan kännas ibland, om man bara vet vägen. Det tog dubbelt så lång tid att åka metro dit som att gå hem. Dessutom såg jag en väldigt fin liten park med fågelkvitter på vägen tillbaka. Nu ska jag skype:a med mor min!

Dagens låt: Les mots d'amour -Edith Piaf


image286


P.S. Hyrde Le chocolat, Jalla Jalla (!) och La Môme i två dagar men hann bara se halva La Môme. Jalla Jalla! funkade inte. Ovärt! Hoppas de köper in en ny, då ska jag vara den första att hyra den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0