Torsdag

Innan jag börjar berätta om vad som hänt sedan sist jag skrev tänkte jag bara undra varför jag alltid ska fucka up allting, vad jag än gör? Jag vet inte om det är mitt så kallade förnuft eller om det är någon annan onödig del av mig som vägrar göra som resten av vad jag vill. Jag orkar inte. Jävla jävla jävla jävla mig. Helvete.

Okej, snabb update. Mattias och Nat kom fram till St Andrews igår och jag saknar Mattias hela tiden. I förrgår var jag ute på stan själv (Laure stannade hemma och knåpade ihop ett CV) och åkte Métro! Strosade först runt på Champs Élysées en stund, tittade på några fina vykort och gick förbi Arc de Triomphe. Sedan gick jag ner i fel Métrotrappa (La Défense istället för Château de Vincennes) så jag fick fråga en kille och sedan spendera en extra Métrobiljett bara för att ta mig igenom spärrarna. Nåja, en erfarenhet rikare blev jag åtminstone.  Sedan bar det av till Bastille där jag irrade runt en stund innan jag hittade Centre Culturel Suedois (Svenska Institutet). De har (för tillfället) en Carl von Linné-utställning och ett litet café där personalen pratar svenska. Sedan gick jag tillbaka till Place de la Bastille, åt lunch på en japansk restaurang och köpte en Subwaykaka till efterrätt. Sedan for jag hem och det hände inte så mycket mer den dagen.

Igår var jag och Laure på Svenska Kyrkan. Vi fikade saft, kaffe och bullar och tittade på boendeannonser samt satte upp en egen på kyrkans anslagstavla. De hade även ett "blad" med diverse information om klosterhelger, utflykter och annat. Dessutom stod det att de arrangerar ett Luciafirande den trettonde december. Ska nog gå på det. I bladet fanns också en liten annons om ett ställe som heter Affären, där det säljs svensk mat! WOOP! Funderar på att gå dit idag. Efter kyrkan gick vi till någon slags town hall där vi hade tänkt sätta upp en önskas hyra-annons, men de hade inte ens en anslagstavla. Sedan gick vi på bio och såg Death at the Funeral. Seg i början men rätt rolig i mitten och slutet. 

Som en sista knorr på det hela kan jag berätta att det var stört roligt första dagen när jag, Laure, Mattias och Nat var ute och cyklade. Vår kompis Simon guidade oss genom Paris och förbi La Seine på hyrda cyklar. Huuur mysigt som helst och jättefint väder. Mindre mysigt blev det när vi ställde ifrån oss cyklarna för att titta på La Tour Eiffel och Mattias blev hungrig. Vi ställde oss i korvkioskkön och precis när vi har beställt maten kommer en jävla jävla duva och BAJSAR på min klänning. Stoppa duvan, säger jag bara. Sen var den så jävla obrydd efteråt också. Nat sa att det betyder tur när en fågel bajsar på en men jag tvivlar på det.
Efter bajsattacken gick vi runt på området och såg typ fem japanska bröllopspar som alla stod två meter ifrån varandra och tog kort. Asiater = skumma.
Orkar inte skriva mer, ska snart ut och käka lunch.

Dagens låt: Nothing compares to you -Sinead O'Connor

"Since you been gone I can do whatever I want
I can see whomever I choose
I can eat my dinner in a fancy restaurant
But nothing
I said nothing can take away these blues
Cause nothing compares
Nothing compares to you"


Kommentarer
Postat av: Crickan

Låter som du har det bra =) och förstår att du saknar Mattias. Måste varit mysigt att cykla runt i Paris. Är avis! Ta hand om dig,kram

2007-09-27 @ 20:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0