Segt

Idag orkar jag inte göra någonting, inte ens publicera ett välskrivet blogginlägg. Mattias och Nat påbörjade sin road trip till Skottland imorse, själv har jag bara suttit hemma och gjort absolut ingenting. Har lite grejer att göra imorgon. Måste städa innan mamma, pappa och Ida kommer hem. Dammsuga överallt, byta mina lakan, vattna alla jävla blommor. Ska även kamma Higgins, som börjar likna en orangefärgad skurborste lite väl mycket. Vidare borde jag börja fundera på vad jag ska ha med mig till Frankrike, tvätta, leta reda på fler middagstips och recept, titta igenom min resemapp efter matnyttig info om Paris, bränna julskiva och packa. Blir nog den gamla hederliga "Bundle Wrapping Technique" (För er som inte vet vad det är - Emma vet garanterat!- hade jag tänkt att ha en utläggning om det i ett senare inlägg). Får inte glömma att betala in valutatillägg till Avista och reseförsäkringen till IF/Marsh, fylla på mobiltelefonen och boka en flygbiljett tillbaka till Paris efter jullovet. Dessutom ska jag koka palt med mormor imorgon eftermiddag, baka chokladrutor åt mormor för att hon kokar palt, plus hänga med KöREL och hälsa på farmor och farfar innan lördag samt få ångest. 

Fick lite småpanik idag när jag märkte att jag fortfarande inte har fått mina pengar från CSN. Ringde till Avista (organisationen) där min favorithandläggare Niiiina från Stockholm svarade. Hon frågade om jag kanske hade glömt att skicka in min studieförsäkran, vilket jag hade. Nu är den dock inskickad, och jag har förhoppningsvis pengarna inom ett par dagar.

För övrigt mår Bebis bra. Jag hoppas att hon/han (får bestämma kön när jag har lärt känna den bättre) trivs med mig. Bebis busade lite igår och ville inte acceptera ett par program men efter en stund gick det vägen. Jag måste givetvis döpa Bebis framöver, men har hittills bara två förslag: "Mattias" (det kommer kännas skönt att åtminstone ha en Mattias jag kan kontrollera) eller "Baby"/"Den vilda Bebin" (för att den är min bebis såklart!). Någon som har ett förslag eller två? Jag tittar på bebisprylar också. Jag har bestämt att jag ska köpa en väska, men har smärre problem med att bestämma mig för vilken sort. Utöver det ska jag ner på stan imorgon och köpa hörsnäckor, nätverkskabel och AppleCare Protection Plan. Om jag hinner blir det nog en liten shoppingrunda också! Har sett ett par suuuuupersnygga Replay-jeans på JC som jag ska prova en gång till. De kostar 1000 riksdaler, och om jag hade varit normalfet hade jag nog bangat. Men jag har så jäääkla svårt att hitta jeans som passar och de här sitter rätt hyfsat. Fast tusen spänn.. vi får se vad lilla samvetet säger imorgon. Hade tänkt hinna med att springa förbi Make Up Store, Indiska, H&M, Biblioteket, MQ och ett par fler ställen innan jag cyklar till mormor för paltkok. Vi får se vad som händer imorgon. Det var nog allt jag hade att komma med för tillfället! PUSS.
P.S. Jag saknar Imma, Mathias och Tony.

Kvällens schema: Jag och mina favoritmän Ben och Jerry framför Sex and the City klockan 23:40. Be there or.. you know the drill.

Dagens låt: Slow -Kylie Minogue

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0