Samedi

Har precis kommit hem från Carrefour där jag handlade chips, Madeleines (smakar som sockerkaka med mandelmassa och mycket ägg i), äpplen, frukostflingor och crème fraîche. Till dagens bravader...

Efter en lång dag har jag äntligen fått duscha. Jag och Laure sov i en lägenhet inne i stan inatt (en kompis till henne hyr den men var och hälsade på sina föräldrar över helgen, så vi fick låna den), och jag hade inte med mig några duschgrejer. Det är svårt att hålla sig fräsch en längre stund här i alla fall eftersom alla röker överallt. Idag har vi varit och tittat på en superfin lägenhet för 800 Euro som vi jättegärna vill ha, men tyvärr var det en tant där före oss och tittade på den så om hon vill ha den har hon förtur. Nåja, det kommer nog fler.. Efter lägenhetsvisiten åt vi lunch och sedan bar det av till Pigalle med Metro, där det finns en butik vid namn Affären,

som säljer svenska matvaror. Köpte havregryn, pärlsocker (till chokladbollsbakning), nyponsoppa, daim, tutttifrutti-tablettask, geishachoklad och dillchips. Kalaset gick på 20 Euro och det var nästan värt det. Ska dit på tisdag igen, för då får de in filmjölk i sortimentet. Kan inte leva utan det, det är SÅ gott. Laures storebror vill följa med. Han är, enligt Laure, intresserad av allt som är "konstigt", så jag antar att svenska matvaror faller under den kategorin...

Igår kväll var jag och Laure ute med två vänner till Laure, Virginie och Nico. Först åt vi middag på en jättesöt soppbar ("Le bar à soupes") som ligger på Rue de Charonne, och sedan gick vi till La Plage, en bar där tillochmed bartendrarna röker. Det var ganska trevligt men jag gick ut och tog en promenad för att slippa undan röken en stund. Senare gick vi ner i källaren för att dansa till salsamusiken. Efter ett pal öl kommer det fram en kille som ser ut att vara seriöst nära besläktad med Daltonbröderna och börjar ragga hejvilt på mig. Han var typ trettio! Hur kan han ens tro att han har skuggan av en chans? Jag hade faktiskt kunna vinna något på det eftersom han ville bjuda på en drink, men vi skulle just gå då. Kvällen var trevlig och efter ett kinderägg och många adjö-kindpussar begav vi oss mot lägenheten. När vi kommer fram till lägenhetsentrén hittar inte Laure sin kalender, där hon har koden till porten. Under franska svordomar och plågade rop försökte Laure komma på vad det kunde vara för kod, men utan resultat. Vi försökte tillochmed ringa hennes kompis för att fråga, men fick inget svar. Klockan var vid det här laget runt halv två och tanken på att sova på gatan kändes inte särskilt lockande. Till sist kom Laure på att koden började på B1 och efter oräkneliga kombinationer kom vi in på B2513.

Jag vet att jag borde försöka korta ner mina inlägg, men det är känns drygt att behöva tänka på vad jag ska ta med och inte, istället för att skriva allt. Okej, sista nyheten: I förrgår natt drömde jag att jag hade sex med en superhjälte. Undrar vad denna orgie av seritecknade symboler kan betyda. Först superhjältesex och sedan Daltonbrodern. Är mitt liv fiktivt, fyllt av saker som egentligen inte existerar? Om seriefigurer hade funnits, hade sex varit bättre med dem än med riktiga människor? Min kära mor med sin förkärlek för ödet och drömlexikon skulle säkert ha en åsikt i saken. Slutanalyserat för ikväll. Nu ska jag och Laure baka chokladbollar. Over aaand out



Dagens låt: 1 2 3 4 -Feist.








Kommentarer
Postat av: Åsa

20 euro är väl inte så mycket! suck anna!

2007-09-30 @ 14:27:18
Postat av: IDA

guuuuud,vad jag hatar dig..
moulin rouge din lilla höna!
jag vill också.

2007-10-25 @ 10:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0