I don't want a lot for christmas... (lie)

 I vanlig ordning har min julkänsla kommit före alla andras, om än lite tidigt i år (även för att vara jag). Lyssnar på julsånger, provade tomteluvan för ett tag sedan, har skrivit till "glögg" under min lista över Saker att ta med till Paris och känner mig allmänt julig. Får inte glömma att bränna julskivor innan jag åker till Frankrike, plus packa ner julsaker. Bara för att man bor där betyder inte det att man behöver gå miste om tiden-före-julafton-biten. Hela väntetiden före den tjugofjärde är ju nästan bättre än själva händelsen, allting känns så spännande! Med snö som ackompanjemang och julmusik i bakgrunden kan det knappast bli bättre :)

Efter att mor i förrgår kväll fått reda på att jag har bokat mina biljetter och ger mig av den 22 september bestämde hon sig för att det var dags för lite i-sista-minuten-mor-och-dotter-tid (längsta ordet med flest bindestreck?). Vi kom dit så sent som vid halv 13-tiden och var där hela dagen. Det var riktigt mysigt! Jag shoppade en väldigt fin väst/linne-liknande svart sak med knappar på Kii för trehundra riksdaler samt Hello Kitty-underkläder på H&M och Kappahl för blott 157,50:- respektive 69 kr. Fick även ett par söta, stickade vita vantar av mamma (Indiska). Vår shopping spree var komplett efter en mättande smörgås på det viktorianska caféet Nya Konditoriet. Detta börjar ju nästan likna en reseguide! Så, när vi ändå håller på tänkte jag passa på att tipsa om att Hemmakväll (kommer aldrig vänja mig vid att de döpt om Videoteket till ett adjektiv, låter helt fel. Om än snyggare än "Videoteket", men i alla fall.) säljer godis för endast 4,90:- istället för det vanliga 8,90:- alla lördagar 11-16. Värt att veta för alla som gillar godis men hatar priserna! Själv plockade jag ihop en riktigt stadig godispåse för endast 15 kronor. Nog om det...

Ska ner på mammas jobb senare och kopiera lite recept och annat -jag minns fortfarande allt för väl idétorkan som infann sig cirka en månad efter ankomsten till Skottland. Jag kommer aldrig mer kunna äta chili con carne, min och Mattias' "nödrätt" som vi lagade varje gång vi inte kunde komma på något nyskapande. Tappade räkningen efter den 100:e gången, därav min ambition att hitta så mycket recept som möjligt för att slippa hamna i samma situation igen! Om du har en god, studentvänlig matbeskrivning så tveka inte att skicka den till mig. På tal om idétorka så blir det lasagne ikväll, vår stående söndagsmiddag. Nåja, till skillnad från chili con carne är det åtminstone gott.


Dagens låt: Julfavoriten Rocking around the christmas tree med Brenda Lee.


Kommentarer
Postat av: Isabelle.

Åh, jag älskar också den jullåten. Helt klart svängig!

2007-09-11 @ 23:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0