Fortfarande söndag

Jag har varit ute på promenad från 16-18. Det var trevligt, förutom att cirka 780 män i varierande ålder hängde efter mig och prompt ville att jag skulle följa med dem. Okej, lite uppmärksamhet är aldrig fel men någon måtta får det väl ändå vara, särskilt när man vill vara ifred. Sedan gick jag förbi torget där det är uppträdanden av olika slag under helgen. Det har pågått ett multikulturellt event från fredag tills idag. Syftet är att bättra på St Denis's rykte. Just nu verkar stan nämligen ha stämpeln "Farlig förort" (St Denis är typ Paris' svar på Ersboda). Sedan gick jag in i stadskyrkan och satte mig en stund. Det var ganska skönt att bara sitta där och tänka.. Mycket turister dock. Nu är jag tillbaka, och det är bara jag hemma. Stéphane är och simmar med Haj, och Laure är i Toulouse och kommer inte hem förrän på torsdag. Ikväll blir det nyponsoppa.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

nu har jag läst,
allt du har skrivit. Enda sen du började skriva i bloggen.
Skriv mer! Saknar dig jätte mycket, syster, ring hem. Måste prata med dig.

2007-10-25 @ 10:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0