WOOP

JAG OCH LAURE HAR ÄNTLIGEN FIXAT EN LÄGENHET!!!! SKREV PÅ PAPPERNA IGÅR KVÄLL! WOOP WOOP!
(Den ligger hyfsat centralt, är 35 m² och kostar 810 Euro i månaden + el. För tillfället är den utrustad med rinnande vatten, toalett och ett badkar. Det finns inga möbler, inget kylskåp, ingen ugn! Blir ett fetbesök på IKEA någon gång nästa vecka.)

Vaknade av att farfar ringde och undrade när jag ska komma och hälsa på honom. Det lär ju ta ett tag eftersom jag bor i Paris nu... Sedan frågade han om jag och min pojkvän Erik kunde komma och hälsa på honom så att Erik (som är elektriker) kunde fixa hans TV. Nu råkar det ju vara så att det är min kusin Helena som har en pojkvän som heter Erik och är elektriker. Förvirrad är ett understatement!

Och ja, jag är tillbaka i St Denis! Efter två långa, kalla, jävliga nätter på ett golv (utan madrass) och två lika jävliga promenader till skolan på 45 minuter var är Metrostrejken lite mer under kontroll. Kommunikationsproblemen kommer fortsätta under helgen, men nu går det i alla fall att ta sig fram. Igår och i torsdags var det traffic jam överallt. När jag skulle försöka ta mig fram var det bilar överallt, horder av cyklar och folk med stora turistkartor i högsta hugg som sprang åt olika håll för att försöka hitta till sina jobb. Kaooos!

Det kändes underbart skönt att lägga sig på en madrass igår kväll när vi tagit Metron tillbaka hit. Jag hade inte duschat på två och en halv dag, hade samma kläder på mig som när jag for från St Denis, var hungrig som ett as och hade dessutom lyckats glömma tandborsten i St Denis. För känsliga läsares skull tror jag att jag låter bli en närmare beskrivning. Jag såg förmodligen rent fördjävlig ut. När jag sedan vattnet stängdes av precis när jag skulle ta en dusch var nervsammanbrottet inte långt borta. Efter ungefär 20 minuter av svenska och franska svordomar, gnäll och förbannelser över gud och hans grymma humor sattes vattnet på igen. Sedan åt jag nudlar och åt choklad! Nu såhär dagen efter ligger jag bara och njuter av madrassens mjukhet!

Ikväll ska jag nog bara softa och njuta av helgen. Dricka lite vin kanske, äta chips och choklad, bläddra i IKEA-katalogen och vara allmänt mysig :) Längtar hur mycket som helst efter att få inreda lägenheten! Någon som har förslag på färger eller speciella material? Toaletten kommer nog gå i rött. Har för tillfället en öm förkärlek till rotting och bambu. Det var allt jag hade att komma med för tillfället.

Dagens låt: Rihanna -Pon de Replay








Kommentarer
Postat av: crickan

cafe-latte/brunt är fint, vit är frächt, turkost får myskänsla,
åhh jag vill oxå inreda..... =) C

2007-10-20 @ 11:36:16
URL: http://crickaan.blogg.se
Postat av: Ida thrysén

hahahaaha..
gud, jag sitter mitt i klassrummet.
och asgarvar, farfar är så skön.
Och, skadeglädjen jag känner!

2007-10-22 @ 10:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0