Måndag

image52



Rubriken säger väl egentligen allt.
Plötsligt känns det oerhört jobbigt att skriva ett blogginlägg. Nåja, jag ska försöka i alla fall. Idag har vi fått sex nya elever i klassen. Två svenskar, två tyskar och två amerikaner (Sofia, Sofia, Carola, Malte, David och Mariette). Mokoto och Hui-Jin [Eugene] (stavning?) som jag glömde nämna i förra inlägget är spårlöst borta. Jag undrar vart alla elever egentligen hamnar när de försvinner så där plötsligt. Om man suger tillräckligt mycket på franska kanske man får gå in i ett särskilt rum där de säger att man ska få privat undervisning när man istället blir nedmalen i en köttkvarn för att läraren inte orkar lyssna på ens värdelösa uttal längre. Det låter faktiskt inte helt otroligt. Det märktes även på Nolwenn att idag är det måndag. Hon verkade något less!

Vi fick intervjua varandra eftersom de nya eleverna inte vet någonting om oss eller sig själva för den delen, eftersom de hade seriösa problem med att svara på de enkla frågorna. Jag intervjuade en stöddig tysk som heter Malte [Mwaltrrr].
Efter skolan åkte jag och Sofia (en av de nya svenskorna) efter många om och men (tog svinlång tid att hitta en cash machine) till Pigalle för att titta på Moulin Rouge (igen) och handla på Affären (igen). Vi råkade åka åt fel håll först, så vi fick hoppa av för att inte hamna för långt ute i skogen. Det är tydligt att det inte är särskilt klyftigt att bli för styv i korken när det gäller Metro. Förut tittade jag alltid en gång extra på kartan om jag åker åt rätt håll, men nu när jag kan (?) det, orkar jag aldrig. FY ANNA!

Meanwhile så kan jag också berätta att jag ser ut som ett ännu oupptäckt böldpestfall, alternativt prickig korv on a bad day, så till den grad att tillochmed en kille på Metron hem påpekade det. Så, till alla som är avundsjuka på mig för att jag är i Paris: Det finns alltså nackdelar med att bo i ständig 23-gradig värme. Myggor. Dessa djävulska otyg! De är minst lika irriterande som svenska myggor, suger dubbelt så hårt och jag kan tala om att jag inte slipper det ofrånkomliga buzzande ljudet heller. Ljudet som jag och förmodligen alla svenskar med mig bara älskar att höra när man försöker sova. Och det är inte bara ett "bzzz". Förut verkade det nämligen som att det bara var en enorm jävel som förmodligen var så tjock på blod att den knappt orkade flyga gled omkring på natten och kalasade på oss. Tyvärr verkar den ha lyckats föröka sig. Vi har numera en hel myggfamilj som obarmhärtigt terroriserar oss på nätterna. Lyckan var total när jag släckte livet på en av dem imorse.

Nu orkar jag inte skriva mer. Vilket bitch-inlägg det här blev! Jag skyller på min hunger; har bara ätit en skål havregrynsgröt och ett päron idag. Tur att vi ska göra tacopaj ikväll, det är så gott! Hoppas Stéph kommer hem snart, så att jag kan äta upp hans huvud eller liknande.. Är så jävulskt hungrig. Laure kommer nog också snart, hon har varit för att hämta ut nyframkallade foton och är nu i Charonne hos Elise. Vi avslutar med ett YouTube-tips: ALLA "What the Buck"-klipp! De är, helt utan ironi, riktigt vassa. Här kommer ett av dem:

"What the Buck" makes fun of Tyra: http://www.youtube.com/watch?v=FOqHpt1FyEY&mode=related&search=

Dagens låt: Turn your lights down low -Lauryn Hill & Bob Marley (Ja, igen.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0