It's oh so quiet...(?)



Har just vaknat till skriket av ett ouppfostrat barn eller en katt på löpen. Just de två vrålen kan vara svåra att skilja på. Det är soligt och 20.8 grader Celsius i luften. Bredvid mig ligger något som ser ut som Cousin Itt (från Familjen Addams, ni vet) alternativt Captain Caveman, närmare bestämt Laure. Bara en stor, rufsig hårtofs sticker upp, i precis samma färg som Cousin Itt:s nyans på pälsen/håret. Jag skulle ha satt glasögon på huvudet på henne och tagit kort, men det får bli en annan gång. Hittade inga glasögon.
Inatt drömde jag att jag och min familj hade Samara gömd under golvplankorna i ett hus som såg ut som en blandning av Mattias' och mitt. Precis som i filmen rev vi upp golvet, men jag såg ingen brunn längst ner, utan bara ett hål. Efter ett tag klev hon upp. Om jag inte minns fel kunde man se hennes ansikte, och det liknade den ruttnande zombien/liket vi såg på TV igår kväll. Riktigt ofräscht, alltså. Hon hade stora gula tänder och var ganska lång. Hon var typ allergisk mot cheddarpopcorn så vi försökte poppa lite för att sedan kasta hela påsen på henne. Sedan glömde Ida bort det och gick åt sidan så jag fick skrika: "IDA VAD GÖR DU!! TA DOM (popcornen) DÅ!". Samara gick omkring i köket tillsammans med oss, och var ganska farlig. Inte lika farlig som i filmen dock, tror jag. Det var något annat medel vi också försökte bekämpa henne med, men jag minns inte vilket.

Nu har de (Stéphane och Laure) klivit upp. Ikväll är det någonting som heter Nuit Blanche som vi kanske ska gå på. Alla affärer och museum är öppna till väldigt sent, och det blir nog ett uppträdande eller två ute på gatorna. Problemet är bara att vi måste ta oss ända hit ut, till St Denis, innan de stänger portarna till tunnelbanan. Vilket är tidigt. Nåja, det lär väl lösa sig.
Imorgon ska vi på grönsaksmarknad. Det kan nog bli roligt, särskilt för plånboken eftersom det är billigare att köpa frukt och grönt där än på till exempel Carrefour.
Time for breakfast. TV:n är på, som alltid. Jag tror inte jag har ätit en enda måltid här utan att TV:n stått på.

Dagens låt: Let's keep smiling -Oranges nya ad på TV

Over and out.





-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Senare, efter frukost: Jag åt fil och flingor och såg på någon slags B-version av Extreme Makeover: Home Edition. Som alltid i originalversionen bor familjen på en beige madrass i ett trädgårdsskjul, som ska fixas upp till ett palats. Skillnaden är att i det här programmet verkar de ha haft en lite stramare budget, eftersom de inte ens är bothered med att riva huset eller göra nya rum. De målar om, bygger en altan, sätter upp lite växter här och där och byter ut madrassen mot en himmelsäng. Familjen säger "ooohh", "aahh" och får tårar i ögonen. Det spelas långsam gitarrmusik och programmet slutar. Det känns verkligen nyskapande. Det var nog allt... får se vad som händer idag.
Note till Emma och Tony: Ni som är känsliga skulle hoppa från balkongen efter en dag här. Laure klipper nämligen naglarna vid frukostbordet. Det kanske hoppade ner en liten jävel i min fil, det vet man aldrig! Mmm.. naglar.




Kommentarer
Postat av: Tonii

HAHAHAHAHA! Helt underbar sida, cheddarpocorn är kanske ingen Hit! .. fy . haahha .. helt galet jag å emma skulle typ ha rostat varandra i ett våffeljärn, skärt bort våran hud med en osthyvel, dränkt varandra i urin och ätit uppvarandra till nattamat om vi hade haft någon som klippt naglar vid frukost bordet.. kan inte äta fil och flingor efter detta. mitt liv är förstört. tack.

2007-10-07 @ 13:03:00
Postat av: Sofi

Anna anna anna, vem glömde lära dig att ta seden dit man kommer?du kan ju inte äta fil till frukost i frankrike! Där ska man äta Pain au chocolat med extra nutella och honungsvaniljyoghurt till frukost. Tillsammans med varm choklad med grädde på toppen.

2007-10-08 @ 13:27:50
Postat av: tony

håller med sofi. skäms på dig anna ;)

2007-10-09 @ 11:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0